Sport

Schumi végre formába lendült

cs

Létrehozva: 2012.05.27.

Michael Schumacher végre bebizonyította, még mindig pokolian gyors: a monte-carlói pályán a legjobb időt autózta Mercedesével. Ám pechjére öthelyes rajtbüntetése miatt csak hatodiknak indulhat.

Most sajnálhatja csak a hétszeres világbajnok Schumacher, hogy Barcelonában hátulról felöklelte Bruno Senna Williams versenygépét. Mert ha emiatt nincs az öt rajthelyes büntetése, akkor az élről várhatná a nagydíjat. Márpedig Monacóban rengeteget számít, ha valaki jó helyre kvalifikálja magát. Schumi azonban így is optimista.

– Elképesztő, hogy sikerült összehozni ezt a pole-pozíciót – mondta a német versenyző. – Főleg hogy minden pilóta számára ez az év futama. Az utóbbi két évben erre vártam, hogy itt lehessek. Végül ugyan a hatodik helyről indulok, de a célom nem változott, nyerni akarok.

Mark Webber persze csöppet sem bánkódott, hogy megörökölte az első kockát, s persze fogadkozik, hogy ezt a fórt nem fogja veszni hagyni. Annál is inkább, mert az időmérő alapján úgy tűnik, a Red Bull most inkább tőle várhatja az eredményt, csapattársa, a vb-címvédő Sebastian Vettel ugyanis csak szenvedett a pályán, a Q3-ra már ki se hajtott.

A McLaren világbajnoka, Jenson Button sem lehetett boldog, mivel ő már a legjobb tízbe sem fért be, a második etapban elvérzett. De a feltörekvő fiatalokra is rájárt a rúd. Sergio Pérez a tavalyi balesete után ismét összetörte az autóját, még a tréning elején nekicsapta a szalagkorlátnak a Saubert, aminek leszakadt a bal hátsó kereke. Ezzel pedig mért idő nélkül maradt, s kérdés, vajon össze tudják-e rendesen kalapálni szerelői a kocsit.

A barcelonai győztes, Pastor Maldonado pedig még délelőtt, a harmadik szabadedzésen koccolta Pérez gépét, s az agresszív manőver tíz rajthelyes büntetést ért a versenybíróknál. Így a venezuelai hiába lett kilencedik, végül csak a mezőny hátsó traktusából várhatja a zöld jelzést. Innen a dobogóra érni pedig felérne egy csodával.

Briatore szabálykönyvet ír

Az F1-bôl korábban száműzött Flavio Briatore újra fontos szerepet kapott: az olasz készíti elő a sorozat új szabálykönyvét. Az egykori csapatvezető mindössze százmillió dollárban (24 milliárd forint) maximalizálná a csapatok ­bü­dzsé­jét, és csökkentené az ­aero­dinamika szerepét.

– A kisebb csapatok sikereit látva végre elgondolkozhatnak a topistállók, valóban szükség van-e rá, hogy annyi pénzt öljenek a fejlesztésekbe, amikor a töredékével is lehet nyerni – mondta Briatore. – Ráadásul a viszonylag olcsó abroncs egyenlítette ki az erőviszonyokat. Ez is mutatja, nem szabad az aerodinamika játszóterévé válni, inkább olyan technológiára van szükség, ami az utcán is hasznos. 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek