Új kvízmesteri feladatot kap Sebestyén Balázs, a Kód című vetélkedőt vezeti. Rutinfeladat, mondhatnánk, csakhogy Balázsnak már komoly vetélytársa van: Gundel Takács Gábor.
Bár az RTL Klub még hétpecsétes titokként kezeli, de a Bors megtudta, mit várhatnak a nézők a csatorna új vetélkedőjétől. A Kód egy brit televíziós produkció, az Exit List adaptációja. A műsort Nagy-Britanniában az ITV csatorna sugározza és Matthew All-wright vezeti, aki a Britain’s got talent című tehetségkutató házigazdája is volt.
Az Exit List főnyereménye 45 millió forintnyi összeg, a résztvevő pároknak egy labirintuson kell átjutniuk, ebben huszonhat szoba van, közülük öt pánikszoba. Az utóbbiakban a versenyzők memóriáját teszik próbára, a játékosoknak pontosan emlékezniük kell az ott elhangzó szavak, fogalmak, nevek kezdőbetűire, hogy továbbjussanak.
Ha minden szobában a négy lehetőség közül a helyes választ adják meg, elérik az utolsó szobát, ahol 200 000 dollár üti a markukat. Ha ez nem sikerül, jön a feketeleves: a pár egyik tagjának vissza kell jutni a kiindulóponthoz, úgy, hogy nemcsak a labirintuson át vezető útra kell emlékeznie, hanem a jó válaszokra is. Ezalatt a pár másik felének ajánlatot tesznek, amelyet társa tudta nélkül elfogadhat.
A tévés szakemberek szerint az Exit List a manapság divatos pszichológiai vetélkedős műsorok tökéletes példája, nézőit folyamatosan fokozódó feszültséggel bilincseli le. Balázs egyelőre nem akart nyilatkozni új feladatáról, de az biztos, hogy nemcsak az új formátummal kell megküzdenie, hanem a konkurenciával is. Egy év alatt ugyanis új esélyes tűnt fel a kvízkirályi címre: Gundel Takács Gábor. A 2011 Médiaszemélyiségévé választott trónkövetelő az m1-en vezeti a Maradj talpon! című vetélkedőt, és nem tart Sebestyén Balázs új műsorától.
– A műsor már a második szezonját kezdi. Arról a szakembereket kell megkérdezni, hogy milyen nézettség várható, személy szerint lelkesedéssel és alázattal vezetem a műsort, remélem, hogy a nézők továbbra is kíváncsiak lesznek rá. Számomra nem mindenek felett fontos a nézettség, legalább ennyire lényeges, hogy a néző ne csak nézzen, hanem lásson is valamit.
A Maradj talpon!-ban jó a hangulat, mindig megy a zrika, akár egy baráti társaságban – mondta el az m1 műsorvezetője. – A televíziózásban megszokott, hogy hasonló műsorok küzdenek a nézettségért. Sokat köszönhetek a kereskedelmi televíziózásnak, de sosem szerettem, amikor az volt a cél, hogy legyőzzük-e a Barátok köztöt vagy a Legyen Ön is milliomos!-t, ezért is jöttem el a TV2-től. Az új műsorokra mindig kíváncsiak a nézők, de a Kód nézettsége attól is függ majd, hogy melyik műsorsávban adják és intellek- tuális vagy szórakoztató műsortípusról van-e szó. Minden-esetre úgy gondolom, hogy Balázs sokoldalú műsorvezető, akinek sikerült megtalálnia a helyét a kereskedelmi televíziózásban.
Gundel szerint nem véletlen, hogy manapság a pszichológiai vetélkedők élik a virágkorukat. – Minden játék attól érdekes, hogy egy adott helyzetben az emberek hogyan viselik a nyertes és a vesztes helyzeteket. Akárcsak a sportban: van olyan, akit zavar, ha mindenki rá figyel, így megbénul a versenyhelyzetben és rosszul teljesít.