Test és lélek

Elegáns és olcsó a Skoda Rapid

Bors

Létrehozva: 2012.10.28.

A Skoda fejlődése töretlen az elmúlt években. Sorra mutatják be új modelljeiket, bár többet is nehéz volt besorolni a létező kategóriákba. Az Octavia mindig nagyobb volt kategóriatársainál, így most a Rapid végre helyre teszi ezt a kérdést.

A Skoda őszi újdonsága a Rapid, mely egy olyan űrt tölt majd be a Skoda életében, amit eddig az Octaviával igyekeztek betömködni. Ez nem volt egyszerű, hiszen a kezdetben kedvező árral felcímkézett, termetes Octavia nem tudta tartani igazán az árversenyt a kategóriatársakkal, mely meg is látszott az értékesítési számokon. Persze nem a hazai piac adataiból kell kiindulni, de valószínűleg máshol is okozott ez fennakadást, így a Skodának is kapóra jött az ötlet, hogy a VWcsoport fejleszt egy autót, melyet a SEAT új Toledóként, a Skoda pedig Rapidként kínál majd.

A Rapid méretében valóban teljesíti az alsó-közép kategória elvárásait, ráadásul teszi mindezt elegánsan, és a Skodákhoz méltóan hatalmas raktérrel. A letisztult vonalvezetésű karosszéria mentes a sallangoktól, látszik, hogy a praktikusság és a költséghatékonyság is vezette a tervezők kezét. Amint azt a Skoda szlogenje is sulykolja: egyszerűen nagyszerű. Annak ellenére, hogy az autó rövidebb, mint a nagytesó Octavia, az utastér méreteit behatároló tengelytáv hosszabb a Rapidnál. Talán csak az autó belső szélessége árulja el, hogy a Rapid hova is tartozik, hiszen a beltér hosszanti méretei már-már gyanúsak, hiszen ez idáig ilyen méretű utastér soha nem fért el ekkora autóban.

A Rapid vezetése könnyed, a németes technika most már a Skoda legmélyebb porcikáiba is beitta magát, így mind az üléspozíció, mind a kezelő-szervek működése átlag feletti. Persze valahol spórolni kellett, így a műanyagok keményebbek, mint egy Volkswagenben, de ez nem zavaró.

A Rapid árai a héten váltak publikussá, és a kezdő 3,2 milliós összeg egészen csábítónak is tűnik elsőre, hiszen hat légzsákot, ESP-t, központi zárat és mp3-as rádiót is tartalmaz, ugyanakkor a motortérben csak egy 75 lóerős 1,2 literes motor dolgozik, és a klímáért is további 353 ezer forintot kell leszurkolni. Így az elsőre vonzónak tűnő árelőny gyorsan elillan.   

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek