A magyar indulónak csak a színpadra állítása 36 millió forintba kerül, de az MTVA szerint megéri, hiszen Európa-szerte több száz millió nézője lesz az Eurovíziós Dalfesztivál döntőjének.
Magyarországnak megéri az Eurovíziós Dalfesztivál – jelentette ki Lencsó Rita, az MTVA sajtófőnöke.
– Több mint százhatvanmillió ember nézi majd a döntőt, nem is kell ennél jobb országimázs – mondta Lencsó. – Mindent pénzt megér az a három perc, amiben bemutatjuk az ország dalát, a közmédia feladata, hogy ezzel öregbítse az ország hírnevét.
Idén még nem állapították meg a hivatalos nevezési díjakat, de azt megtudtuk a sajtófőnöktől, hogy Magyarországé körülbelül százhatvanezer svájci frankra, azaz nagyjából harminchatmillió forintra rúg majd. Ez az összeg viszont csak töredéke az eurovíziós költségeknek: a köztévé ugyanis február 2-tól adja le a fesztivál hatrészes felvezető műsorát, mely A Dal néven fut majd, és egy televíziós szakember szerint akár háromszázmillió forintba is kerülhet.
Lencsó viszont azt állítja, hogy A Dal jóval olcsóbb, mint egy kereskedelmi tévé tehetségkutató műsora.
– Pici a stúdió, ahol forgatunk, és belső gyártásban marad a műsor, tehát a költségek nem rúgnak több százmillióra. A döntőbe jutott énekes nevezési díját a köztévé állja.
Összesen harmincnyolc ország vesz részt a 2013-as Eurovíziós Dalfesztiválon, melynek a svédországi Malmö ad otthont, a döntő pedig május 18-án lesz. Nehéz gazdasági helyzetére hivatkozva Lengyelország, Portugália, Ciprus és Görögország idén nem indult a versenyen.