Sport

A pénz döntött az új igazolásokról

Csanálosi Beáta

Létrehozva: 2013.03.12.

Kevés szabályváltozással és öt újonccal számol az F1-es mezőny, amely a Hispania istállót és Michael Schumachert is nélkülözi. Ám visszanyerte botrányos pilótáját, Adrian Sutilt.

Zöldfülűek
A szakemberek kongatják a vészharangot, mert szerintük idén túl sok fizetős újonc jutott versenyzői üléshez. Szomorú tény, hogy a ­ki­sebb csapatok a költségvetési hiányt a pilóták szponzori pénzéből próbálják pótolni. Kérdés, hogy Esteban Gutierrez (Sauber), Valtteri Bottas (Williams), Giedo van der Garde (Caterham), Jules Bianchi (Marussia) és Max Chilton (Marussia) közül ki az, akivel hosszú távon is lehet majd számolni. Hiszen a venezuelai állami olajtársaság által támogatott Pastor Maldonado példája mutatja, ezen az úton is lehetséges igazi értékre bukkanni.

Visszatérő
Adrian Sutil egy év kihagyás után tért vissza az F1-be. A német pilóta azután lett kegyvesztett, hogy a 2011-es ­Kínai Nagydíjat követő partin, egy sanghaji lokálban összetűzésbe keveredett a Lotus-tulajdonos Genii egyik vezetőjével, Eric Luxszal, akinek a dulakodásban egy törött pezsgőspohár felsértette a nyakát, amit 24 öltéssel kellett összevarrni. Sutilra a bíróság végül 18 hónap felfüggesztett börtönt rótt ki, nem csoda, ha ezek után nem kapkodtak érte a csapatok. Ám úgy látszik, mára megbocsátottak a versenyzőnek, aki korábbi istállójánál, a Force Indiánál kapott újra lehetőséget.

Átülők

Az átigazolási időszak legfőbb szenzációjának Lewis Hamilton Mercedeshez igazolása számított. A világbajnoktól nem titkoltan az istálló felemelkedését várják, ami Schumival három év alatt sem jött össze. Igaz, Hamilton a remek teszteredmények ellenére is óvatosan fogalmaz, ha idei esélyeiről faggatják. A brit pilóta mclarenes helyére a mexikói tehetség, Sergio ­Pérez érkezett a Saubertől, míg az ő ülését a Force Indiától megpattanó német Nico Hülkenberg vette át. A fiatal francia Charles Pic pedig a Marussia helyett ezúttal a Caterhamnél próbálkozik.

Távozók
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher búcsúja a királykategóriától mindenképpen veszteség, mint ahogy a Hispania bezárása is, az istállóra egyetlen potenciális vevő sem jelentkezett. Szintén a „piszkos anyagiak” miatt nem kapott szerződést a tavalyi pilóták közül Bruno Senna, Kobajasi Kamui, Vitalij Petrov, Timo Glock, Heikki Kovalainen, Pedro de la Rosa és Narain Karthikeyan. Igaz, utóbbiért nem olyan nagy kár, hiszen az indiai többnyire azzal vetette észre magát, hogy feltartotta az élbolyt.

SZABÁLYVÁLTOZÁSOK
Idén nem nyúltak bele drasztikusan a korábbi szabályokba. Azzal, hogy a DRS (állítható hátsó szárny) használatát nemcsak a futamon, hanem edzéseken is csak a kijelölt zónákban engedélyezik, tovább növelik a pilóták biztonságát. S mivel a Hispania csapat kiszállásával 22-re csökkent az autók száma a rajtrácson, az időmérő edzéseken a Q1-ben és a Q2-ben hat-hat versenyző esik majd ki a korábbi hét-hét helyett.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek