Anglia után az Egyesült Államokban is leszerepelt a Diana hercegnő életéről készült új mozifilm. A produkció a gyártási költségek elenyésző töredékét hozta csak vissza a készítőknek.
Nemcsak a szigorú kritikusok szerint van fényévekre a jó életrajzi filmtől a nemrégiben bemutatott Diana-film, a nézőket sem hozta lázba a Naomi Watts főszereplésével készült alkotás.
Az egyszerűen csak Diana címmel futó film már a nagy-britanniai premierje után is meglehetősen rossz értékeléseket kapott, emiatt mindössze harmincnyolc ország döntött úgy, hogy a mozik műsorára tűzi. Ennek ellenére sokat vártak az amerikai bemutatótól, hiszen Diana a tengerentúlon is rendkívül népszerű, de hatalmas pofont kapott az élettől a rendező Oliver Hirschbiegel és csapata.
A walesi hercegné életének egyik fontos szakaszát feldolgozó film ugyanis az első hét végén mindössze 14 millió forintnyi bevételt hozott. Ez a szám különösen annak fényében alacsony, hogy a produkció gyártási költségei közel tízmilliárd forintra rúgtak, és a film az amerikai premier előtt is mindössze 1,5 milliárdot „termelt”.
– Lehet, hogy papíron briliáns volt a film, de a mozivásznon csak a szenvedést és hibák tömkelegét lehetett látni, amire a nézők is felfigyeltek. Ráadásul maga a királyi család is elégedetlen a sztorival és a néhai hercegné ábrázolásával. Ennél rosszabb reklám nem kell egy filmnek – nyilatkozta egy hollywoodi bennfentes.
Sokak szerint a szívek királynőjét alakító Naomi Watts is ludas a film kudarcában, mert egy interjú közben faképnél hagyta a BBC újságíróját, akinek kérdéseit kényelmetlennek ítélte.