Az ausztrál közlekedésbiztonsági hivatal kivizsgálta az esetet. A magyar szakember szerint idehaza is többször észleltek hasonlót. Az ausztráliai incidensről közzétett hivatalos jelentésben a hatóság arról számolt be, hogy a furcsa esetre nincsen magyarázat.
A Skippers Aviation De Havilland DHC–8 típusú gépe a nyugat-ausztráliai Kambaldából repült Perthbe március 19-én. A charterjárat négyfős személyzettel és ismeretlen számú utassal a fedélzetén épp leszálláshoz ereszkedett 1160 méter magasban, amikor a pilóták fényes pulzálásokra figyeltek fel a repülő előtt.
– Amikor észlelték, hogy a tárgy feléjük tart, nyugat felé fordították a gépet, hogy elkerüljék az ütközést – derült ki az ausztrál közlekedésbiztonsági hivatal által most közzétett jelentésben. Az azonosítatlan tárgy a repülőtől mintegy húsz méter távolságra lehetett vízszintesen és harminc méterre függôlegesen.
A gép személyzete a vizsgálóbizottság előtt arról számolt be, hogy a tárgy henger alakú és szürke színű volt. A repülő alatt 1070 méter magasságig katonai légtér volt, de a légierő abban az időpontban nem működtetett pilóta nélküli gépet. A DHC–8-as ütközéselhárító rendszere sem adott le riasztást a tárgy közeledésekor. Miután az ütközést elkerülték, a pilóták letették a gépet Perthben.
Kriston Endre ufószakértő szerint az eset egy fontos momentuma, hogy a gép katonai légtér fölött repült. – Bár az ausztrál légierő ismertetése szerint nem üzemeltettek ember nélküli járművet ekkor a légtérben, azt azért be kell látni, hogy ha speciel ők kísérleteztek valamivel, azt nem fogják bárkinek az orrára kötni – vélekedett Kriston.
– A leírt tárgy ismert ufós körökben, csak legtöbbször szivar alakú azonosítatlan repülő tárgyként említik. Az is figyelemre méltó, hogy az esetet egy hivatalos szerv is kivizsgálta – mondta el a szakértő, aki többször találkozott olyan magyarokkal, akik láttak hasonló formájú azonosítatlan repülő tárgyakat.