Egyre sürgetőbbé válik az M3-as metró felújítása. A vonalon folyamatosak az üzemzavarok: legutóbb kedden kezdett ömleni a füst a Nyugati pályaudvari megállónál, mert az alagútban lángra kapott az olajsár.
Kunhalmi Ágnes, az MSZP budapesti elnöke aláírásgyűjtést kezdett az M3-as metró mielőbbi felújítása érdekében, mert szerinte Tarlós István és a főváros fideszes vezetése orosz rulettet játszik a budapesti emberekkel. A főpolgármester azzal vágott vissza, hogy 2010-ig még problémafeltárás szintjén sem foglalkoztak az 1976-ban épült M3-as metróval. Ellenben itt hagyták az elszegényedett és eladósodott BKV-t és a lerongyolódott M3-as metrót források nélkül.
A NOLTV.hu weboldalon július 3-án leadott riport szerint az M3-as metró vonalán 240 metrókocsi közlekedik, amelyek átlagosan 30-40 évesek, és havonta 15 ezer kilométert tesznek meg. A vonal állapotáról elmondták, hogy a talajvíz felszivacsosította a betont, a sínek pedig elváltak a talajtól. Mint elhangzott: ha az utasok tudnák, hogy milyen állapotban van, nem szállnának fel rá.
A BKV Zrt. és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerda este közleményt adott ki, amelyben a felújítási tervekről ír és arról, hogy szerintük senkinek sem kell aggódnia, mert még nem életveszélyes a metróvonal.