Az autólopások száma még mindig magas, bár jelentősen csökkent az elmúlt két évben. Magyarországon tavaly összesen négyezer-hatszáz kocsit loptak el és több mint nyolcezret törtek fel.
Budapesten körülbelül huszonöt-harminc százalékkal több autót törnek fel, mint ahányat ellopnak, és a helyzet vidéken is teljesen hasonló.
Tehetetlen rendőrség
A rendőrség felderítési statisztikái sajnos szánalmasnak mondhatók: országos átlagban az esetek hat százalékában jutnak eredményre, Budapesten ez mindössze három százalék. Így nem marad más hátra, a tulajdonosnak kell megtennie mindent, hogy megelőzze a bajt, lehetőség szerint ne hívja fel a figyelmet autójára egy elöl hagyott értékkel, de azt is érdemes tudni, hol szabad vagy érdemes parkolni.
Rafinált tolvajok
Az otthonterkep. hu kimutatásai szerint természetesen Budapest a legveszélyesebb, ezen belül is a Fővám tér, ahol egy év alatt nyolcvanegy autót törtek fel vagy loptak el. Rengeteg a turista, sokan egész napra itt hagyják autójukat és kevés lakásból vagy irodából látni be a környéket. Hasonlóan rosszak a statisztikai adatok a nagyáruházak parkolóiban, ahol kifinomultabb technikákat alkalmazó bűnözők rádiófrekvenciás zavaróval gátolják meg az autó bezárását a távirányítóval, amit a gondatlan tulajdonos nem vesz észre, így hiába a kamera, a felvételen csak annyi látszik, hogy valaki odasétál egy autóhoz és kivesz egy csomagot.
Tolvajok paradicsoma
Kiemelten veszélyesek még a lakótelepek parkolói, főleg ahol a szorosan egymáshoz épített házak között állnak az autók, esetleg fák árnyékában. A tulajdonosok nem ismerik egymást, ráadásul még nem is igen látják az autókat, igazi aranybánya a tolvajoknak.
Mint az a térképen is látszik, a vidéki nagyvárosokban sem érezhetik biztonságban magukat a tulajdonosok. Az északkeleti országrész tűnik a legveszélyesebbnek, bár Veszprém és Székesfehérvár is kipiroslik a szürkeségből. Országos tapasztalat, hogy a tömegközlekedési csomópontok környékén is sok a kocsifeltörés és a -lopás. Az ok a lakótelepi parkolókéhoz hasonló. Pontosan tudható, mikor érkezik, mikor távozik a tulajdonosok többsége, így elegendő idő áll a bűnözők rendelkezésére. A tulajdonosok néha nyitva felejtik a lakás ajtaját vagy a teraszt, így az autólopáshoz nemegyszer besurranás vagy lakásbetörés is társul, amiből logikusan következik, hogy amikor az elkövető megtalálja a slusszkulcsot, tesz egy próbát az utcán álló autókkal, hátha ki tudja nyitni vele valamelyiket. Ilyenkor csak egy titkos rablásgátló segíthet megakadályozni az autó eltulajdonítását.