Rákóczi Ferenc havi 350 ezerért propagál különböző rendezvényeket saját műsorában. Minderről a Class FM nem tudott. Az rádióadó vizsgálatot indít az ügyben.
350 ezer fix Nagy vihart kavart a Bors tegnapi cikke, amely leleplezi Rákóczi Ferenc cégének állami szerződését a Földművelésügyi Minisztériummal. A Class FM műsorvezetője ezek szerint havi nettó 350 ezer forintot kap, tíz hónapon keresztül azért, hogy a Morning Showban propagáljon termelő piacokat és nemzeti parkokat.Rákóczi a Borsnak is elismerte a szerződés tényét, de nem talált benne kivetnivalót. Nem úgy a Class FM!
– A rádió nem tudott a szerződésről. Kivizsgáljuk a történteket és a részletek ismeretében meghozzuk a szükséges döntéseket – reagáltak megkeresésünkre.
Magyar György ügyvéd szerint etikailag mindenképpen aggályos, ha valaki saját műsorában népszerűsít valamit, főleg ha arról a munkaadója sem tud.
– Azt is vizsgálni kell, hogy ezek a “promóciók” reklámnak, vagy termékelhelyezésnek minösülnek-e. Ezeket ugyanis jelezni kell a hallgatók felé. Ebben a médiahatóság illetékes vizsgálatot folytatni – magyarázza az ügyvéd. Kerestük a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságot (NMHH) is.
– A hatóság az elhangzott tartalmakat médiajogi szempontból hivatalból vagy bejelentésre is vizsgálhatja, többek között ilyenkor ellenőrzi a burkolt reklám tilalmának vagy termékelhelyezési szabályok betartását is – írták
A Földművelésügyi Minisztérium a Borssal azt közölte, hogy szerintük Rákóczi Ferenc volt a legalkalmasabb a feladatra, ezért kérték fel. A tárcával kötött szerződés szerint alkalmanként 300 ezerért műsorvezetést is vállalhatna Rákóczi, de erre még nem került sor. Alkalmanként 80 ezerért azonban már tartott két előadást iskolásoknak.
Rákóczi Ferencet nem értük el, de a héten ezt mondta a műsorvezető a Borsnak:
- A Facebookomon és a rádióban is népszerűsítek nemzeti parkokat, piacokat és azt, hogy egyenek az emberek minél egészségesebb ételeket. Vannak ügyek, amik mellett amúgy is kiállok.