Iszonyatos jelenet: a színész a nyakába teszi a kötelet, s ahogy a darabban meg van írva, felakasztja magát. A színházi reflektorok elsötétülnek, majd újra kigyúlnak, hogy egy következő jelenetet világítsanak meg.
Most azonban a színész, Sándor Péter még mindig ott lóg a kötélen, teljes súlyával, magatehetetlenül rángatózva!
Volt, aki hallotta szörnyű hörgését a mikroportba... a kollégák közül többen szinte sokkot kapnak, de mások azonnal rohannak, próbálnak segíteni, a jegyszedő néni kétségbeesetten kiabál a közönséghez, van-e közöttük orvos...
Mindez a Győri Nemzeti Színház színpadán történt, szombat délután, a Jézus Krisztus szupersztár előadásán, ahol a színész, Sándor Péter Júdást alakította.
Sikerült őt megmenteni, finis után már ki is állt a közönség elé – viharos tapsot kapott –, de a halálfélelem megviselhette.
A Kisalföldnek ezt nyilatkozta:
– Elsötétült minden, ürességet és feketeséget éreztem, hirtelen végigfutott minden emlék a fejemben, a boldogság, a szépség, olyan volt, mintha álmodtam volna. A következő emlékem az, hogy fel akarok ébredni, üvöltöznek körülöttem. Homályos foltokat láttam és azt, hogy nem tudok mozdulni, nem kapok levegőt. Nem akarom magam sajnáltatni, de ott, abban a pillanatban én is azt hittem, meghalok.
Mi történhetett? Sándor szerint fizikailag lefárad az ember az előadásban, mire eljut erre a csúcspontra.
– Nem a koncentráció hiánya miatt következett be a baleset, hanem a véletlenek szerencsétlenül egybe estek – nyilatkozta a színész, majd hozzátette: – Nem tudom azt mondani, hogy én hibáztam, mert a lelkiismeretem nem engedi.
Az előadás ügyeletes orvosa, dr. Gyarmathy László azt mondta a Kisalföldnek, rossz helyre került a kötél, emiatt egy átmeneti kis agyi vérellátási zavar volt. Az orvos nem tartotta teljesen veszélytelennek a jelenetet.
Van, aki szerint még akkor elkezdhették felhúzni a zsinórpadlásra a kötelet, amikor az még a színész nyakán volt.
Forgács Péter, a darab rendezője, színházigazgató a Kisalföldnek azt nyilatkozta, az, hogy Júdás kötelet húz a nyakába, letérdel és mintha lógna, „meghal”, biztonságos technika.
– Sándor Péter mindig késve érkezett, tovább játszotta a szerepét. Most is ez történt, elkezdett kapkodni, feltette a kötelet a nyakába, ami véletlenül feljebb csúszott az állánál. A nyakát megnyomta a kötél, megijedt, sokkot kapott és begörcsölt, nem tudta kiszabadítani magát a kötélből – így az igazgató, azt is említve, az esetnek nagyobb a füstje, mint a lángja. Azonban lehet, nem lehet ilyen könnyen elsiklani a történtek felett, a Bors által megkérdezett kaszkadőr szerint súlyos hiba történt.
– Akasztásos jelenetnél speciális mellényt használunk: a tarkónál függesztik fel a kaszkadőrt/színészt és bár van kötél a nyakon, az csak dísz, nem tarthat súlyt – így Szántó György kaszkadőr. – Az ilyen veszélyes esetek elkerülése érdekében mindig ki kell kérni egy kaszkadőrszakértő vagy kaszkadőr véleményét, mert a legegyszerűbbnek tűnő akció is lehet veszélyes. Súlyos hiba, ha hurokba kerül a fej!
A darabot egyébként az eset óta úgy játsszák, hogy a színész már nem teszi a fejét a hurokba. Az ügy azonban további kérdéseket vet fel: van-e, s ki lehet a felelős azért, hogy egy ember munkája közben kis híján meghalt?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.