Huszadik helyen zárt az Eurovízió döntőjében Csemer Bogi, aki azt mondja: elégedett az eredménnyel. Pedig bőven kap kritikákat.
Tizenkilenc pontot gyűjtött, és ezzel a huszadik helyen zárt Boggie az Eurovíziós Dalfesztivál idei döntőjén, Bécsben.
A Wars for Nothing már a döntő előtt számos kritikát kapott, a britek egyszerűen „sokkolónak” nevezték, hogy a magyar énekesnő ezzel a legjobbak közé került. A versenyt követően ráadásul az internetet is ezrével lepték el a kommentelők, többségük sem a számmal, sem a dallal nem volt elégedett.
Boggie szerdán tart sajtótájékoztatót az Eurovízió kapcsán, de számos fórumon elmondta már a véleményét a szerepléséről.
– Egy kicsivel jobb helyezésre számítottam, de tudtam, hogy olyan dallal indulok, amely abszolút kilóg a mezőnyből, mert nem pörgős buliszám, és nem szerelmes ballada. Bár végig határozott és eltökélt voltam, azért én is kisebb csodának éreztem, hogy bejutottunk egy ilyen dallal a döntőbe – mondta Boggie a Quart.hu-nak, majd azt is elárulta, ez a dal nem is erre a versenyre készült.
– A Wars for Nothingot nem az Eurovíziós Dalfesztiválra írtuk, hanem a második lemezem egyik dala, és úgy gondoltuk, méltó módon képviselhetné Magyarországot, ami szerintem működött is. Értékes számnak gondolom, fontos üzenettel, a helyezés pedig másodlagos. Érdekes egyébként, hogy a franciáktól talán most először kapott pontot Magyarország.
Boggie azt sem titkolta, neki a belga srác produkciója volt a kedvence, vele sokat beszélgettek, gratuláltak is egymásnak. A végső győztes svéd dalt azonban cseppet sem kedvelte, bár elismeri, Mans Zelmerlöw az átlagnál jobb számmal lépett színpadra.
A kritikákkal a verseny alatt sem foglalkozott Boggie.
– Többnyire a magyar újságok kritizálták a dalt. Nekem, hogy őszinte legyek, nem volt időm azzal foglalkozni, ki mit gondol a Wars for Nothingról, nem is tudtam volna mit kezdeni vele. Fél év kemény munkája volt a fellépésben, bár ezt lehet, hogy csak az tudja értékelni, aki egyszer már keresztülment mindezen. Mi szinte nulla forintból hoztuk létre a fellépésünket, a svédek viszont rengeteg pénzt tettek bele, külön technikát használtak, amit Bécsbe hozattak – magyarázta az internetes portálnak Boggie.
Graham Norton, brit komikus elemzését egyetlen ország képviselője sem tette zsebre. A BBC-nek kommentáló színész a cikizést rögtön az angolokkal kezdte, hiszen a huszonhét résztvevőből 25. lett az ElectroVelvet duó egy „borzalmas dallal, amely olybá tűnt, mint egy Benny Hill-es üldözés”.
A grúzok énekesnője, Nina Sublatti a külseje miatt kapta meg a magáét: a showman azon morfondírozott, vajon kínok között múlt-e ki a varjú, amelynek a tollait viselte…
A montenegrói Knez meg úgy nézett ki, mint az agyonbotoxozott George Galloway (brit politikus), és úgy énekelt, mint egy nagybácsi, aki túl sok pálinka után veri a karaokegépet. „Adio! (Viszlát!) volt a dal címe, s azt hiszem, ha valaha is találkozom a sráccal, ezt mondom neki” – kommentált Graham.
„A magyar Boggie. Istenem! Amikor elkezdte a dalt, szerintem mindenki kiment a konyhába vizet forralni.”
Bojana, a szerbek képviselője kapta talán a legcsúnyább analízist. A Szépség soha nem hazudik című dalának refrénjében volt egy rész, mely arról szól, hogy ő más, de ezzel nincs is baj… „De baj. Nem különbözöl, csak kövér vagy. S én, mint hasonszőrű, elmondhatom, hogy nincs ebben semmi élvezetes, sőt jobb és egészségesebb lenne a világ, ha nem tennénk úgy, mintha a túlsúlynak örülnünk kellene…”