Éva esés miatt perli 14 millióra a Lidlt

kártérítés
PUBLIKÁLÁS: 2015. június 26. 05:30
Elesett bevásárlás közben egy felgyűrődött szőnyegben Éva. Kártérítést kért a bolttól, de a multi csak a kért összeg töredékét fizetné ki. Időközben a Lidl is reagált a történtekre.
H. Á.

Elsőre banálisnak tűnő baleset érte Baski Attiláné Évát az egyik nagy áruházlánc budapesti üzletében, mégis egy életre kihatással lesz az ő és családja sorsára.

– Tavaly októberben történt – kezdi erzsébeti otthonában a 60 éves nő. A közeli élelmiszerlánc üzletében vásárolt, az akciós újságospolchoz akart menni, de a fémszőnyeg fel volt gyűrődve. Mivel a bevásárlókocsit maga előtt tolta, nem vette észre, így elesett benne.

– Elveszthettem az eszméletemet is néhány pillanatra, mert nem emlékszem, ezután mi történt. Csak arra, hogy ott fekszem, és nagyon fáj a lábam. A mentők negyven perc múlva érkeztek meg. Addig a fejem mellett tolták el a kocsikat a vevők – mondja Éva.

Kórházba került. A sípcsontja és a bokája is összetört. Megműtötték: a lábszárába egy harminccentis fémrudat ültettek be, de a bokájához nem nyúltak.

– Az orvos szerint ott annyira aprók a csontok, hogy azt sosem lehet helyrehozni. Három hónapig járóképtelen voltam, utána előbb járókerettel, majd mankóval tudtam járni, de ezt a botot azóta sem tudtam eldobni.

A rehabilitáció és a kezelések rengeteg költséggel jártak. Férjének, Attilának kellett ápolnia, és most is segítségére szorul. A család úgy tervezte, hogy Éva egyéves unokájára is majd a nagymama vigyáz. Ebből sem lett semmi. Éváék összesen 14 millió forintos kárigénnyel léptek fel a Lidllel szemben. – Ebből 1,4 millió a felépülési időre, 6 millió forint nem vagyoni kárigény, vagyis sérelmi díj, a többi havi 60 ezres életjáradék, amit egy összegben kértünk. A cég 4 millió forintot ajánlott, mely jogelismerésnek nem minôsül, és kizárólagosan egyezségkötés esetére vállalták megfizetni. Mi lementünk 9,5 millióra. Ezután a Lidl további egyeztetéstől elzárkózott, a peres utat javasolták – magyarázza ügyvédjük, Sipos Balázs.

Frissítve:

A Bors kereste az ügyben a Lidlt:

"A Lidl valamennyi balesetet kivizsgál, és a jogos kárigényeket megtéríti. Jelen esetben is ennek megfelelően járunk el. Miután beérkezett a balesetről készült jegyzőkönyv, azt megvizsgáltuk és jogi osztályunk felvette a kapcsolatot a károsulttal. A károsult jogi képviselője azonban túlzottan magas kártérítési igényt jelölt meg (először 17 millió, majd 9,5 millió forintot), amelynek következtében a felek nem tudtak békés úton megállapodni. Az ügyet biztosítási szakértővel is megvizsgáltattuk, aki – a Lidl által ajánlott - 4 millió forint kártérítést tartotta reálisnak.

A Lidl álláspontját jogilag megalapozott vélemény támasztja alá, várunk a károsult részéről is egy jogilag is megalapozott véleményre. Amint az eljárás jogi szakaszba ér és lesz olyan fejlemény ami publikussá tehető, tájékoztatjuk a Borsot, hiszen közös érdekünk, hogy az ilyen jellegű káresemények mindannyiunk okulására a nyilvánosság elé kerüljenek."

 

Kapcsolódó jegyzetünk itt olvasható.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.