Több millió forintot örökölt, de azt állítja, egy forintot sem költött magára a pénzből. Kollégáit rendszeresen megbabonázza, de az ő szerelme csak a zenének, és nem az adott férfinak szól. A világhírű gitáros, Al Di Meola is beleszeretett, aminek sértődés lett a vége.
Elismert fuvolaművészként miért ült be egy show-műsor zsűrijébe? Ez valahogy nem illik a Horgas Eszter-képbe.
Megdöbbentem, amikor felhívtak, aztán arra gondoltam, ez nem lehet véletlen az életben. Nagyon sokat foglalkozom gyerekekkel, és ez a verseny mindenkinek jó lehetőség. Nekem azért, hogy felmérjem a terepet és intenzívebben tudjak segíteni a tehetséges fiataloknak. Egy kislánynak már fel is ajánlottam a segítségemet. Egy énekverseny zsűrijébe például nem ültem volna be, ahhoz nem értek, a Hungary’s Got Talent azonban más. A műfajok keverednek, a lényeg, hogy a tehetség és szenvedély fogjon meg a versenyzőkben.
Önnek melyik kártyalap jutott? Az odamondogató vagy a bájos ítész szerep?
Már az első megbeszélésen egyértelmű volt, hogy ez egy városi legenda, hiszen négy olyan karakteres művészt választottak, hogy a bekategorizálás nem is volna lehetséges. A mi zsűrink egyik legnagyobb erénye, hogy mindannyian lehetünk önmagunk. Tudok óvni, védelmezni valakit, de ha hanyagságot érzek, akkor bekeményítek. Sajnos előfordul, hogy teljesen felkészületlen, tehetségtelen versenyzőkkel is találkozunk. Ezek közül a versenyzők közül aztán van, aki fenyegető, átkokat szóró leveleket ír.
Megfenyegették?
Igen, erre is volt példa. Húsz évvel ezelőtt még nyomasztott volna egy ilyen üzenet, most már tudom, hogy ezek a kívánságok visszahullanak a szitkozódókra. Sajnálom ezeket a versenyzőket, hiszen az önismeret teljes hiánya alapozza meg a boldogtalanságukat. Én és a zsűritársaim is azt gondoljuk, hogy az őszinteségünkkel tiszteljük meg őket, és adunk arra esélyt, hogy megtalálják az igazi útjukat.
1970-es évek: 1965. július 19-én születik Budapesten Horgas Béla költő és Lendvai Júlia író gyermekeként. Három testvére van. Hatéves korától zenél, tízévesen fuvolázik először. A Városmajor utcai Zeneiskolába jár, majd a Bartók Béla Konzervatóriumba.
1980-as évek: A Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán szerzett diplomát. Tagja lesz a Budapesti Fesztiválzenekarnak. Tanítani kezd. Szólistaként is egyre sikeresebb. Férjhez megy, két lánya (Anna és Lili ) születik. Házassága tönkremegy, gyermekeit egyedül neveli. Artisjus előadói díjat kap.
2000-es évek: Külföldön is hatalmas sikereket arat. Koncertjei telt házasok, lemezei kapósak. Összművészeti nyári kurzust indít fiataloknak. Több millió forintot örököl Vukán György zeneművésztől, melyet a fiatalok tehetséggondozására fordít.
Napjainkban: Felkérik az RTL Klub Got Talent című tehetségkutató show-jába zsűritagnak.
Sok dolga akad egy komolyzenésznek?
Tanítok, koncertezem, művészeti vezetője vagyok egy összművészeti kurzusnak és most ugye itt az újabb feladat, a Hungary’s Got Talent. Általában reggel hat órakor kelek, hogy legyen idő a gyakorlásra is. Ha felvétel van, forgatok egész nap, ha nem, akkor koncertezem. Éjjel érek haza. Szinte mindennap van a nyáron fellépésem. Fárasztó, ugyanakkor élményekkel teli nyár ez.
Ügyesen lavírozik a zenei stílusok között, az is ismeri a nevét, aki nem konyít a klasszikus zenéhez.
Nekem a zene nem a műfajokról, hanem magáról a zenéről szól. Számomra csak jó vagy rossz zene létezik. A fuvolát egyébként nem szólóhangszernek találták ki, így nagyon fontos szempont az új repertoár felépítése, és hogy a hangszeremen keresztül tudjam megérinteni az emberek lelkét.
A színpadra szexi ruhákban lép. Van egy aranyszínű, amit melltartó nélkül visel.
A bevállalós ruháim egyre konzervatívabbak ahhoz képest, amilyenek régen voltak. Az aktuális produkció témájától függően választom ki a fellépőruháimat. Egész más egy klasszikus, egy latin vagy egy Hét boszorka-est, ahol te is láthattál ebben az ominózus estélyiben. Ez az estélyi ruha akkor készült, amikor a Grammy-díjas Natalie Cole-lal koncerteztem. Ő bármi pénzt megadott volna érte, annyira tetszett neki. Ezek a ruhák bár mutatósak, de semmiképpen sem közönségesek. A kettő között éles különbség van!
Azt beszélik önről, hogy kőkemény üzletasszony.
Nem tudom, ki mondta, mert a pénz igazából nem érdekel. Ha ezen görcsölnék, sokkal gazdagabb is lehetnék. Sok lehetőséget kaptam az élettől, rengeteg pénzzel, például reklámszerződést, de ha nem tudtam azonosulni a dologgal, akkor is visszautasítottam, mikor két kicsi gyerekkel maradtam egyedül a válásom után. A volt férjemtől soha egyetlen forintot sem kaptunk, de ez már sokszor megjelent. Szörnyű történet. Többször bántalmazott, lelkileg nagyon megviseltek azok az évek. Tényleg nagyon kellett a pénz, mégis tudtam nemet mondani. Számomra a pénz csak egy eszköz, és nem cél.
Ma már nem kell számolnia a forintokat, százmilliót örökölt Vukán Györgytől.
Húszéves korom óta önállóan élek, soha, senkitől nem kaptam anyagi segítséget. A saját munkámból van pénzem, megdolgozom érte, és ez óriási érzés. Az örökségét sem magamra és a gyerekeimre költöm, hanem a tehetséggondozásra fordítom. Nos, ilyen kapcsolatban vagyok én a pénzzel. Fontosabbnak tartom, hogy másoknak tudjak adni, mint hogy mondjuk márványfürdőszobám legyen. A megjelentekkel ellentétben azonban nem százmilliót örököltem.
Akkor?
Épp annyit, hogy miután leadóztam, tudjak ösztöndíjat adni a gyerekeknek, hangszereket vásárolni nekik és támogatni őket. Büszke vagyok rá, hogy a lányaimmal egy forintot sem költöttünk belőle magunkra. Pedig Gyuri kifejezetten azt kérte, magamra és a gyerekeimre fordítsam a pénzt.
Boldog a párjával, de az előző kapcsolatai mind tönkrementek. Miért?
Megszállottan imádom a fuvolát, még a nyaralásokra is magammal viszem. Szerelmes vagyok a zenébe. A jelenlegi párom az első az életemben, aki érti ezt, és el is fogadja. Nem könnyű azonban ezzel a felfokozott ritmussal együtt élni. A színpadi életemben nincs helye magánéletnek, és ehhez nehéz alkalmazkodni, hisz ott nem a mezítlábas, konyhában sürgölődő nő, édesanya vagyok.
Nehéz lehet végignézni, ahogy például a világhírű Al Di Meolával kacérkodik.
Az egy nagy találkozás volt. A koncerten, a próbákon én valóban azt éreztem, hogy szerelmes vagyok belé, de abban a pillanatban, ahogy lejöttünk a színpadról, ez megszűnt. Nagyon szenvedélyes, új zenei élményekkel teli előadás volt a Carmen. Izzott a levegő közöttünk, és a színpadon történt meg mindaz, ami másnak a hálószobájában történik. Nagy ajándéknak tekintjük mindketten a találkozásunkat, hisz rengeteget tanultunk egymástól. Emiatt persze voltak feszültségek otthon, mert nehéz nem összemosni a magánéletemet a munkámmal.
És milyen ez a magánélet?
Szerelmetes a két lányommal és a párommal. A lányokkal valóságos véd- és dac- szövetséget alkotunk egymással, és azonnal a másik mellett termünk, ha valaki bántja. Megküzdöttem értük, de megérte, és boldogok vagyunk.