A Bors egyik munkatársa sajnálattal tapasztalta a budapesti tömegközlekedés újabb baklövését.
A modern és kényelmes vásárlást elősegítő BKK-automaták sztrájkba kezdtek a kánikulában. Munkatársunk a Mechwart liget villamosmegállójában szeretett volna bérletet vásárolni, de az érintőképernyő felmondta a szolgálatot. A vásárlás az igazolványszám megadásánál ment fuccsba: a gép nem reagált.
– Mit csináltam volna, ha jön egy ellenőr? Valószínűleg kiröhög, majd megbüntet. Teszem hozzá: jogosan – mondta szerkesztőségünk munkatársa, akit újabb „meglepetés” várt.
Az egykori Moszkva térre érkezve a négy automatából már csak hármat használtak az előtte állók, az egyik már ott is megadta magát. Itt jóval nagyobb sor bosszankodott a használhatatlan gép miatt. Egy napra rá, amikor szerkesztőségünk felkereste a Budapesti Közlekedési Központot, már kikerült a gépre az „Üzemen kívül” felirat.
– A beépített hűtésnek, fűtésnek és szellőzésnek és a víz- és porállóságnak köszönhetően az automaták teljesítik a kültéri használat követelményeit, biztosítva az időjárástól független, jegy- és bérletvásárlást. Az ön által leírtakkal kapcsolatos visszajelzések eddig nem érkeztek – reagált az esetre a BKK.
Érdekes, mert egyáltalán nem az a tapasztalat, hogy senkinek semmi problémája az automatákkal. Mi okunk lenne hantázni egy ilyen esetet illetően, ami minket szolgálna a megfelelő működés esetén. Ráadásul a kivizsgálása sem egyszerű, hiszen nem egy végleges meghibásodásról beszélünk, időszakosan válnak használhatatlanná az automaták. A gépek lényege pedig pont abban rejlik, hogy a nap 24 órájában rendelkezésünkre kellene állniuk.
MÉLYPATAKI ERVIN: – Én soha nem használom már az automatát, inkább sorba állok a pénztárnál. Nagyon gyakran belefutottam, hogy az érintőképernyő egyszerűen nem működött. Ez teljesen független volt attól, hogy nyár volt-e vagy tél. Azok a hírek is elriasztanak az automatától, hogy gyakran bent ragad a pénz.
OCISNIK DÁVID: – Az automatát egyszerűbbnek tartom, mint a pénztárt, de nem merek kártyával fizetni, mert tartok tőle, hogy gond lesz vele. Itt, a Széll Kálmán téren mindig van működő automata, de akad hely, ahol nem működik egy sem. Még a pénzt sem veszi be, mert mielőtt bedobnám a pénzt, a gép lefagy.
SZOVÁTI ZOLTÁN: – Használom az automatát, de nagy pénzt soha nem mernék a gépbe bedugni. Ötszázast még talán, de húszezrest véletlenül se. Az automaták általában működnek, de velem is megtörtént, hogy lefagyott a gép. Úgy tudom, azt is érdemes megnézni, hogy nincs-e eltömve zsebkendővel valamelyik lyuk.