Egykor egy ország szórakozott a poénjain, melyek közül nem egy vált szállóigévé. A Gyúrunk, vazze?-t még azok is használják, akiknek talán fogalmuk sincs arról, kitől is származik. Nem csoda, hogy az RTL Klub az őszi műsorait is egy új Gálvölgyi Show-val vezette be. Ám nagyon úgy tűnik, a kezdés nem aratott osztatlan sikert, sőt…
Az eredetileg szórakoztatónak szánt műsor ugyanis számtalan bírálatot kapott, több publicista emelte fel a hangját a lejárt poénok miatt. A legnagyobb vád az volt, hogy ami tíz évvel ezelőtt még viccesnek tűnt, mára, a standup comedysek világában már nem az, mint például a tévés jós- vagy teleshopműsorok paródiája. De kritika érte azért is, hogy a show-ban Magdi anyus legalább ötször halt meg, egyesek szerint pedig az igazi mélypont az volt, amikor kétfejű gyerek született, s ezzel a fogyatékosokon élcelődött Gálvölgyi.
A tévénézők természetesen nem csak a publicisták, ám a cikkekhez érkezett hozzászólások írói már szélesebb képet adnak arról, mennyire is jött be ez a fajta műsor a célközönségnek. „Gálvölgyi nem humoros és sosem volt egyedi, a legtöbb geg Benny Hill-koppintás átültetve az itthoni nyuggerszínvonalra” – írta egyikük. „Gálvölgyi már tíz éve is kínos volt, de a fentiek alapján ő lett az új Sas József, aki évtizedekig ugyanazt csinálja” – fogalmazott egy másik hozzászóló.
A Bors felhívta Gálvölgyit, mit szól a kritikákhoz. A színész a reagálás meglepő módját választotta:
– Semmi véleményem nincs az ég egy adta világon – fogalmazott Gálvölgyi. Hangja kissé haragosnak tűnt – feltehetően hozzá is eljutottak a kritikusok írásai és sok fórumozó véleménye –, majd le is csapta a telefont.
Nála beszédesebb volt viszont Ónodi György, a show producere, szerkesztője és szövegírója – őt már csak azért is megszólaltattuk, mert többek szerint nem is a Kossuth- és Jászai Mari-díjas érdemes művész teljesítményével, hanem a neki írt szövegekkel volt baj.
– Leszarom, hogy mit mondanak ezek a névtelen hősök, akik ismeretlenül képesek belerúgni az emberbe, ugyanakkor az utcán odamennek Gálvölgyi Jánoshoz autogramért – fogalmazott Ónodi, aki kérte, véleményét szó szerint, a trágár szavakkal idézzük.
– Úgy vagyok Gálvölgyivel, mint a téliszalámival. Tíz éve is szerettem és ma is ugyanazért a téliszalámiért állok sorba – vette védelmébe a műsort Ónodi, aki szerint az lehetett a baj, hogy a poénok néhol tényleg morbidra sikerültek.
– Míg a magyar nézők jól elnevetgélnek a Vaklárma című filmen, ami egy színes bőrű vak férfi és egy süket fehér férfi esetlenségét mutatja be, addig a kétfejű emberben megjelenő szatírát és az igazán jó morbid humort már nem veszi be a finnyás nézők gyomra – folytatta a producer, aki elismeri, hogy a morbiditást hanyagolni kellett volna, de szerinte a reklámparódiák jól sikerültek.
Talán a jövőben a többi paródiára is jobban gyúrnak majd, vazze…
A nézettségi adatok szerint a 18–49-es korosztály 16,3 százalékos közönségarányával lazán nyerte sávját, lenyomta a konkurenciát. De ha azt nézzük, hogy hétfőn az RTL Klubon ugyanebben az idősávban Balázs az Egy perc és nyersz! vetélkedővel 23 százalékot ért el, illetve ha a Gálvölgyi-show után következő Vigyél el! című műsor a nézők 20,4 százalékát vonzotta, már korántsem beszélhetünk sikerről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.