Két hónapja még a Forma–1-es autók száguldoztak a mogyoródi pályán, most viszont a munkagépek vették birtokukba.
A bokszutca már csak egy óriási törmelékhalmaz. A tervek szerint még a tél beállta előtt meglesz az újraaszfaltozás és a rázókövek cseréje, de legkésőbb tavaszra el kell készülnie, hiszen április 24-én már érkezik a túraautó-vb mezőnye.
– Nem lehetett tovább húzni a felújítást, hiszen folyamatosan kaptuk a megjegyzéseket az FIA-tól és a pilótáktól is – mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, aki azt is elárulta, mivel még nem kaptak állami támogatást, saját erőből oldják meg.
– Hála az elmúlt három-négy év felelős gazdálkodásának és spórolásának, tudjuk finanszírozni. Ötszázmillióért vállalta a kivitelező, ami szerencsére kevesebb, mint amennyivel előzetesen kalkuláltunk.
Az is kiderült, jövőre valamennyi nagy világversenyt szeretnék ismét megrendezni Mogyoródon, még a burkolatgyilkos hírében álló kamion Eb-t is, mivel rendkívül népszerű. Sőt, tervben van a német túraautósok (DTM) visszatérése is a mogyoródi pályára.
S hogy mi a helyzet a felújítás második szakaszával, a lelátók, a főépület és a kiszolgálólétesítmények megújulásával?
– A tavasszal elkészített koncepcióterv továbbra is a nemzeti fejlesztési miniszter asztalán van. Nem késtünk el, és megértem, hogy most a költségvetésből más, sürgetőbb dolgokra fordítanak, mint például a migrációs válság kezelése. De remélem, jövőre rábólintanak, és akkor jöhet a második felvonás, ami után húsz-harminc évig megint nem kell majd a ringhez nyúlni.
2300 köbméter aszfaltot használnak,
3970 méternyi szegélyt,
7500 darab vízelvezető szegélyt,
2400 darab rázókőelemet,
52 ezer négyzetmétert füvesítenek be,
1680 négyzetméteren festik le a burkolatot,
213 méter hosszan épül gumifal,
454 méteren szalagkorlát.