Ahhoz, hogy megszülessen a varázslat, profi „varázslókra” van szükség. Belestünk a Sztárban sztár kulisszái mögé, hogy megtudjuk, varázspálcával hadonásznak vagy üstben kotyvasztanak.
Nem kérdés, az első adásban Janza Katát volt a legnehezebb Bergendy Istvánná átalakítani. Csak az arc elkészítése négy és fél órát vett igénybe. Ehhez képest Peter Sramekből Cipőt varázsolni szinte gyerekjáték volt.
– Videókat, fotókat, interjúkat nézünk az előadóról, hogy levegyük a jellegzetes vonásait, amiket mindenképpen meg kell mintázni. Első lépésként mind a tizenhárom előadó arcáról mintaöntvényeket készítettünk, és retusáltuk másfél hétig. Ott sorakoznak a fejek a szekrényben – neveti el magát Rausch Betti maszkmester. – Speciális gyurmából elkészítjük, lemásoljuk az előadó arcát, eldolgozzuk az illesztéseket, pórusokat, ráncot teszünk rá. Ha kész, a pozitív és negatív öntőforma közé beöntjük a háromkomponensű szilikont, és huszonöt perc múlva kész a maszk.
Egy adásra maximum két-három maszkot tudnak elkészíteni. A felhelyezés akár több órán át is tarthat. Ezután jön a paróka, a ruha, öt-hat óra, míg teljesen átváltozik az előadó.
– Sokkot kaptunk mi is, amikor Janza Kata kiesett – meséli Betti. – A maszkja nagyon tetszett, és imádtunk vele dolgozni. A második szériában talán az volt a legnehezebb, hogy Szinetár Dórát Bangó Margittá változtassuk. A maszkja majdnem egy kiló szilikonból készült.
A sminkmester, Sipos Zita is előre tervez a csapatával, ők próbaként átlátszó fóliára varázsolják az elkészítendő arcot.
– Ennek ellenére előfordul, hogy elsőre nem hasonlít – árulja el Zita. – A karakter kiválasztásánál nem az dönt, mennyire hasonlítanak egymásra az előadóval. A zenei szerkesztő dönt, mi pedig megoldjuk a külsőt. Először alaposan megnézzük a klipet, majd a fotókat. Számít a kor, a divat. Az sem mindegy, hogy a sztár nő vagy férfi, fekete vagy fehér, fiatal vagy öreg.
Zita szerint a végeredményhez a fodrászok ötven százalékot tesznek hozzá. Ők nagy tudású, évtizedes múlttal rendelkező színházi szakemberek.
A fodrászok a tavalyi sorozatban harminc flakon hajlakkot, négy üveg bajusz- és parókaragasztót használtak el. A versenyzők átalakulásán négy parókás és három fodrász dolgozik.
– A kopasz paróka elkészítése a leghosszabb folyamat, főleg ha még néhány szál hajat is kell rá varázsolni.
Az előző szériában ilyen volt Szinetár Dóra haja, amikor Nagy Feróként lépett fel – árulta el Döbrenti József a fodrászszekció kuliszszatitkait. Azt is megtudtuk tőle, hogy eddig a legdrágább frizurát a Conchitának öltözött Kökény Attilának készítették, a parókája négyszázezer forintot kóstált.
Kisprumik Ádám stylist a három évad alatt gyakorlatot szerzett az átalakításban, de így sincs könnyű dolga, ha férfiból nőt vagy nőből férfit kell kreálnia.
– Hogy eltüntessük Tóth Gabi mellét, optikai csaláshoz folyamodtunk: leszorítottuk, és kicsit kitömtük a hasát, a derekát. Ha férfi lesz, minden nőnek kell férfiasság, aminek kialakításában nagy segítség a zokni. Azt, hogy a pasiknál miből készítjük a mellet, a dekoltázs határozza meg. Használhatunk szilikont, kitömött melltartót, ruhába épített push upot.