Meztelenül pózolt a fotósok optikája előtt Kerényi Miklós Máté. A színész új szerepe miatt vállalta be a vetkőzést.
Magányosan, összegörnyedve, mezítelenül, soványan, kétségbeesett tekintettel merengve a nagyvilágba – ez az a szituáció, ahogy még sohasem láthattuk Kerényi Miklós Mátét, a Budapesti Operettszínház színészét.
Azt a színészt, aki eddig csibészes mosolyával, soha el nem fogyó humorbonbonjaival szórakoztatta közönségét. Most azonban Budapest utcáin illetve a főbb tömegközlekedési csomópontokon kihelyezett plakátokon kiszolgáltatottan néz. A harminckét esztendős művész pőresége nem öncélú, hanem a zenés teátrum egyik új, Virágot Algernonnak című darabját hirdeti.
– A darabban egyáltalán nincs mezítelenség, és a plakáton sem ez, hanem a sebezhetőség a lényeg. Ne erre tegyük a hangsúlyt, de ha sikerült megteremtenünk ezt az atmoszférát, akkor elértük a célunkat – nyilatkozta a Borsnak Kerényi Miklós Máté, aki a mű által közvetített mondanivaló miatt vállalta a vetkőzést, de a fotózás körülményeiről, az érzéseiről nem szívesen beszélt.
A műben Charlie Gordont, a szellemileg egy kisgyermek szintjén álló, pékműhelyben dolgozó mindenest alakítja. Egy különleges orvosi eljárásnak köszönhetően megnövelik az intelligenciáját, így okos és sikeres lesz, majd újra elindul a szellemi leépülés útján. Charlie egyetlen dologra vágyott életében, mégpedig a szeretetre, és ezért hagyta, hogy kísérleti nyúlként használják.
– Nagyon megindító, lelkileg nehéz ez a szerep. Sok energiát kivesz belőlem, de érzelmileg mégis feltölt – magyarázta a fiatal művész.
Szerencsére Máté csak a színpadon kiszolgáltatott, a valóságban életerős, tettre kész fiatalember. Rengeteg munkája van, boldog a menyasszonyával, Dancs Annamari színésznővel, akitől megkapja azt a biztos támaszt, aminek tudatában még intenzívebben képes megformálni a sanyarú sorsú Charlie-t.