Csupán a szemfüles forgalmista telefonos jelzésének köszönhető, hogy a Jákó-Nagybajomnál tilosban áthaladó mozdony nem rohant bele a Gyékényes felől érkező személyvonatba.
Egy maszek fuvarozó társaság mozdonya átment a Megállj!-jelző piros lámpán Jákó-Nagybajomnál, felvágta a váltót, majd a Gyékényes felől érkező személy pályájára került. Ezen a vonalszakaszon nincs olyan berendezés, mely automatikusan meg tudná állítani a vonatot. Az eset december 19-én történt, ám csak azután került nyilvánosságra, hogy a Bors a birtokába került információk alapján rákérdezett a történtekre. A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KSZ) szerint, amíg a teher szemből jött, a Gyékényes felől közlekedő személyvonat Beleg állomásán állt. A helyzetet a jákó-nagybajomi forgalmi szolgálattevő oldotta meg, aki – látva a tilos jelzés mellett elhaladó tehervonatot – telefonon értesítette Beleget, hogy ne is indítsák el a személyvonatot. A két vonat között mintegy nyolc kilométer volt a távolság.
275 ezer forintot fizetett a jegykezelő, 180 ezret a mozdonyvezető, akik 2013 januárjában a Nyugati pályaudvarról Vácra induló személyvonaton teljesítettek szolgálatot. A vonat Csomádnál gyorsított, majd átment a tilost jelző lámpán. A gyorsfékezés ellenére ráfutott a váltóra, felvágta, így a másik irányból érkező vonattal szemben lassult le. A két szerelvény alig hetven méterre állt meg egymástól.
A szerelvények fékútja 800–1000 méter, a tömege egyenként 2000 tonnányi acél. Lapunknak két jákói esetről számoltak be forrásaink, ám csak egyet, a másodikat erősítették meg a KSZ munkatársai, így hivatalosan csak ez tekinthető megtörténtnek.
275 ezer forintot fizetett a jegykezelő, 180 ezret a mozdonyvezető, akik 2013 januárjában a Nyugati pályaudvarról Vácra induló személyvonaton teljesítettek szolgálatot. A vonat Csomádnál gyorsított, majd átment a tilost jelző lámpán. A gyorsfékezés ellenére ráfutott a váltóra, felvágta, így a másik irányból érkező vonattal szemben lassult le. A két szerelvény alig hetven méterre állt meg egymástól.
Elnézték a lámpát
(Néhány eset az elmúlt évekből)
Két katasztrófa