A rapper nem tűri a hátrányos megkülönböztetést, igazságérzete azt diktálja, hogy kiálljon magáért és a többi magyar zenészért is.
Pár napja mutatták be Majka új klipjét az „Eléglesz” című dalához, s a zenész most ünnepelhetne. Ehelyett alaposan kiborult.
Takarja ki!
A zenecsatorna ugyanis játszaná a klipjét, de a szabályokra hivatkozva azt kérik, takarják ki a szponzorok termékeit. Márpedig ezek nélkül még Majkáék sem tudnak klipet készíteni. Majka el is fogadná a csatorna döntését, ha az mindenkire vonatkozna.
– A külföldi dalokat játsszák, pedig teli vannak termékekkel, a magyar előadók dalait pedig emiatt diszkriminálják. Sértő az a művészeknek, hogy míg a sportolók – nem az olimpikonokra gondolok – szponzormatricákkal feldíszítve jelenhetnek meg a tévében, nekünk ezt sem szabad. Nem hiszem, hogy mi kevesebbet nyújtunk az országnak, mint egy negyedosztályban játszó focista.
Majka nem volt rest, leült a képernyő elé, és felírta, milyen külföldi előadók klipjében jelennek meg szponzori termékek.
A külföldinek szabad?
– Megkérdeztem a tévé zenei vezetőjét, hogy miért adják le például a One Direction Perfect című dalát, amiben nagybetűkkel ott a szállodanév, vagy Felix Jaehn klipjét, amiben egy laptopmárka látható, de nem válaszolt… – dohog Majka, de hozzáteszi, ez a tévé neki nem is olyan fontos.
– Nem arról van szó, hogy a VIVA fontos lenne. A Facebook-oldalam háromszor többen nézik, mint a VIVA-t. De ez nem korrekt, nem európai – véli. – Azért csinálom, hogy egy előadó se kerülhessen ilyen helyzetbe. A mi forintos klipjeinket ne szelektálják ki úgy, hogy a külföldieké maradhat. Felkérem az összes zenei kiadót, hogy mellőzzék a VIVA tévét. Álljanak ki mellettünk!
Anyagi veszteséget is okoznak a zenészeknek.
– Van ezzel a zenészeknek anyagi vesztesége! Indirekt módon, de van. Nem ebből van a pénz, hanem a haknikból. De csak azt hívják fellépni, akit látnak a tévében. Nem tűröm el, hogy ugyanaz legyen a sorsunk, mint a Class FM-nél, hogy azért ne játszanak minket, mert személyes alapon döntenek! – fogalmaz.
A VIVA jót akar
A VIVA TV nyilatkozata szerint arra törekszik, hogy a zenei klipekben lehetőleg ne szerepeljenek reklámok, mert jelentősen ronthatják a klipek színvonalát, a nézők élményét. Bevett gyakorlat ezért, hogy a videoklipekből külön televíziós változat készül, amely nem tartalmaz reklámokat. „A VIVA-nál ügyelünk arra, hogy lehetőleg csak ezek a változatok kerüljenek a képernyőre. Amennyiben esetleg mégis előfordulhatott, hogy egy-egy külföldi videoklipben felvillant egy márkajelzés, akkor azt hibának tekintjük, és a nézőktől elnézést kérünk érte.” A hazai zenészek támogatását ugyanakkor rendkívül fontosnak tekintjük. Jelenleg is folytatjuk VIVA PUSH tehetséggondozó programunkat, és nagy összegű jogdíjak befizetésével hozzájárulunk az előadók finanszírozásához is" – hangsúlyozta a tévécsatorna.