Majka bojkottot szervez a VIVA TV ellen

VIVA televízió
PUBLIKÁLÁS: 2016. január 29. 04:00
A rapper nem tűri a hátrányos megkülönböztetést, igazságérzete azt diktálja, hogy kiálljon magáért és a többi magyar zenészért is.
Fái

Pár napja mutatták be Majka új klipjét az „Eléglesz” című dalához, s a zenész most ünnepelhetne. Ehelyett alaposan kiborult.

Takarja ki!

A zenecsatorna ugyanis játszaná a klipjét, de a szabályokra hivatkozva azt kérik, takarják ki a szponzorok termékeit. Márpedig ezek nélkül még Majkáék sem tudnak klipet készíteni. Majka el is fogadná a csatorna döntését, ha az mindenkire vonatkozna.

– A külföldi dalokat játsszák, pedig teli vannak termékekkel, a magyar előadók dalait pedig emiatt diszkriminálják. Sértő az a művészeknek, hogy míg a sportolók – nem az olimpikonokra gondolok – szponzormatricákkal feldíszítve jelenhetnek meg a tévében, nekünk ezt sem szabad. Nem hiszem, hogy mi kevesebbet nyújtunk az országnak, mint egy negyedosztályban játszó focista.

Majka nem volt rest, leült a képernyő elé, és felírta, milyen külföldi előadók klipjében jelennek meg szponzori termékek.

A külföldinek szabad?

– Megkérdeztem a tévé zenei vezetőjét, hogy miért adják le például a One Direction Perfect című dalát, amiben nagybetűkkel ott a szállodanév, vagy Felix Jaehn klipjét, amiben egy laptopmárka látható, de nem válaszolt… – dohog Majka, de hozzáteszi, ez a tévé neki nem is olyan fontos.

– Nem arról van szó, hogy a VIVA fontos lenne. A Facebook-oldalam háromszor többen nézik, mint a VIVA-t. De ez nem korrekt, nem európai – véli. – Azért csinálom, hogy egy előadó se kerülhessen ilyen helyzetbe. A mi forintos klipjeinket ne szelektálják ki úgy, hogy a külföldieké maradhat. Felkérem az összes zenei kiadót, hogy mellőzzék a VIVA tévét. Álljanak ki mellettünk!

Anyagi veszteséget is okoznak a zenészeknek.

– Van ezzel a zenészeknek anyagi vesztesége! Indirekt módon, de van. Nem ebből van a pénz, hanem a haknikból. De csak azt hívják fellépni, akit látnak a tévében. Nem tűröm el, hogy ugyanaz legyen a sorsunk, mint a Class FM-nél, hogy azért ne játszanak minket, mert személyes alapon döntenek! – fogalmaz.

A VIVA jót akar

A VIVA TV nyilatkozata szerint arra törekszik, hogy a zenei klipekben lehetőleg ne szerepeljenek reklámok, mert jelentősen ronthatják a klipek színvonalát, a nézők élményét. Bevett gyakorlat ezért, hogy a videoklipekből külön televíziós változat készül, amely nem tartalmaz reklámokat. „A VIVA-nál ügyelünk arra, hogy lehetőleg csak ezek a változatok kerüljenek a képernyőre. Amennyiben esetleg mégis előfordulhatott, hogy egy-egy külföldi video­klipben felvillant egy márkajelzés, akkor azt hibának tekintjük, és a nézőktől elnézést kérünk érte.” A hazai zenészek támogatását ugyanakkor rendkívül fontosnak tekintjük. Jelenleg is folytatjuk VIVA PUSH tehetséggondozó programunkat, és nagy összegű jogdíjak befizetésével hozzájárulunk az előadók finanszírozásához is" – hangsúlyozta a tévécsatorna.  

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.