Egy 93 éves nőt megvertek egy kelet-magyarországi kórházban – állítja az asszony lánya. Eszter rosszul lett, amikor észrevette, hogy édesanyja ágyát fekáliával kente be valaki.
Nem csillapodnak a kedélyek, mióta a TV2 kiderítette, hogy egy fiatal egri férfi felakasztotta magát a pszichiátrián. Az apa állítása szerint fia még ma is élne, ha a nővérek nem a körmüket festik és az interneten lógnak. Mindeközben a Borsnál jelentkezett G. Eszter, aki szintén egy vidéki kórház borzalmairól számolt be.
– Anyukámat tavaly májusban egy éjszaka vittük be a kórházba, mert azt hittük, agyvérzése van. A sürgősségi osztályon egy olyan szobában kellett várakoznia a többi beteggel együtt, ahol tárva-nyitva volt az ablak. Szegénykém, ott vacogott meztelenül egy lepedő alatt – mesélte felháborodva Eszter.
Amikor az asszony szólt didergő édesanyjáról a nővéreknek, azt felelték: nem fognak egész nap a betegek bűzében ücsörögni. A nénit ezután a belgyógyászatra vitték.
– Az anyukám idős korára elveszítette a látását, segítség nélkül nem tudott enni, az ápolók viszont nem etették meg. Egyszer, amikor bementem hozzá, keservesen sírt, azt mondta, a nővérek hozzálökték az ágyrácshoz, bántották – mesélte Eszter, aki a látogatáskor vette észre, hogy a rács ráadásul széklettel szennyezett.
A 93 éves nénit egy héttel később vitték haza a kórházból. Rosszabb állapotban volt, mint amikor bekerült, súlyos bélfertőzést kapott. Pár héttel később az asszony rosszul lett otthon, lánya hiába ébresztgette, nem tért magához, ezért ismét kórházba szállították. Néhány nap múlva meghalt. Eszter azt tervezi, hogy megkeresi azokat, akiket hasonló méltánytalanság ért, mint az édesanyját.
Kerestük az érintett kórházat, ahol azt válaszolták, nem igazak a vádak. (Jegyzetünk itt.)
A betegjogi képviselőhöz lehet panasszal fordulni. Az ő elérhetőségét minden osztályon köteles feltüntetni az egészségügyi intézmény. A betegjogi képviselő segít a panaszt megfogalmazni, és számíthat rá abban is, hogy megtudja, élhet-e valójában panasszal. A titoktartás rá is vonatkozik, így az ön vagy hozzátartozója adatait a vonatkozó jogszabályok szerint kezeli. Független az intézménytől, vagyis nem az egészségügyi szolgáltatóval áll jogviszonyban.
Elsőként kötelessége a panaszról a szolgáltató vezetőjét értesíteni, és ha jogsértő gyakorlatot vagy hiányosságot tapasztal, akkor javaslattal kell élnie annak megszüntetésére. A panasz kivizsgálására harminc nap áll rendelkezésre, ha elakad, akkor az ÁNTSZ-hez vagy az OEP-hez is fordulhat. A mai orvos- és nővérhiány miatt azonban vélhetően még panaszáradat esetén sem rúgnak ki senkit az állásából.