Főhet az agya a kettes metróval közlekedő fővárosiaknak és annak a rengeteg vidékről bejáró embernek, aki Budapestre jár dolgozni. A reggeli csúcsban nyolc nap óta csak lépésben halad a metró az Örs vezér tere és a Puskás stadion között, emiatt kevesebb szerelvény is van forgalomban.
A Pillangó utca és a Stadionok megállónál általában csak lézengenek, most azonban csordultig megtelnek a peronok a reggeli, a délutáni és a kora esti csúcsban. Mint ismeretes, december ötödikén egy, az Örs vezér tere felől érkező metrókocsi belerohant egy Pillangó utcánál várakozóba.
A sínpálya a hideg és a falevelek miatt csúszós volt, így hiába kezdte meg a sofőr korán a vészfékezést, nem tudott megállni. A balesetben tizenöten megsérültek. Azt, hogy mikor oldják fel a sebességkorlátozást?
A Budapesti Közlekedési Vállalat megkeresésünkre közölte: a vizsgálat rendkívül időigényes, feltételezésekbe pedig nem akarnak bocsátkozni. A Metróért Egyesület elnöke, Bíró Endre úgy tudja: a vizsgálat lezártáig biztosan marad a döcögés. Nem kizárható, hogy emberi mulasztás történt. A Budapesti Rendőr-főkapitányság vasúti közlekedés veszélyeztetése miatt nyomoz. Gyanúsított egyelőre nincs.
– Rendszerszintű hiba történt, de természetesen a dolgozók esetleges hibáját is vizsgálni kell. Amennyiben gyanúsítottá válnak, úgy szabadságra küldik őket, amely során az alapfizetésüket kapják – tette hozzá Bíró. A Bors úgy tudja, hogy a diszpécserek összes adatát lefoglalták.
30 évre titkosítanak
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nemzetbiztonsági okokra hivatkozva azt tervezi, hogy titkosítja a metrószerelvények állapotát. Amennyiben Áder János köztársasági elnök elfogadja a kormány törvénymódosítását, akár harminc évre is elzárhatják az aktákat.