A BKV Zrt. azt állítja, a 75-ös trolibuszon történtekkel kapcsolatban komoly ellenmondások vannak a sajtóban megjelent hírek és a valós esett között. A közlekedési társaság szerint nem idegenekkel maradt a gyerek, hanem az anya ismerősével.
“Az esemény nem a médiában elhangzott módon és időben történt meg; a gyermek a babakocsiban nem idegenekkel maradt a megállóban, hanem egy fiatalabb hölggyel, aki már a felszállás előtt is vele volt, tehát az édesanyával és a gyermekkel együtt utazott.”
A társaság szerint felvételek tanulsága szerint Vivien miután fennmaradt, előre sétált és az egyes és kettes ajtó közötti részen, félúton megállt, nem jelezve senkinek a történteket. “A jármű a Hősök terénél a gyalogos átkelőhelynél a jelzőlámpa tilos jelzése miatt megállt és 25 másodpercet várakozott, majd elindult a Benczúr utcai megálló felé, ami még 50 másodpercre van – ezen időszak alatt (közel másfél perc!) a járművezető felé semmilyen jelzés nem érkezett a problémáról, sem a hölgytől, sem más utastól.”
A közlekedési társaság ezután nyomatékosította, hogy a szóban forgó járművön 7 db kamera van felszerelve, melyek az eset teljes képi és hanganyagát rögzítette. Szerintük a babakocsi sem rongálódhatott meg, mert az alcsonypadlósoknál az élvédelmi automatika ezt nem engedi. Ha ellenállásba ütközik, azonnal kinyílnak az ajtók.
A trolivezető szerintük azért sem hibáztatható, mert senkitől nem kapott jelzést arról, hogy valami baj van. Továbbá a felvételen semmilyen szóbeli reagálás nem hallható.
Természetesen megkerestük Vivient is, akinek elmondtuk, mit állít a BKV Zrt. Az édesanya meglepődött, mert mint mondta, délelőtt még mást mondtak. Állítása szerint, a hölggyel a megállóban ismerkedett meg azért, hogy segítsen neki a felszállásban és nyilván váltottak pár szót a trolin is, ahol megkérte, a leszállásnál is legyen a segítségére. Mint mondta, nem állította és nem is reklamált azért, hogy a babakocsi megrongálódott, mert habár meglátszik a kocsin, ezért nem panaszkodott, hiszen ettől nem vált használhatatlanná, kár nem érte ezzel kapcsolatban.
“A hölgy kívülről verte az ajtót, miután becsukta a sofőr, hogy jelezze, én még fent vagyok. Attól még, hogy pár mondatot váltottunk, nem ismerem, és normális körülmények közt nem bíznám rá a gyerekem” - mondta. Miután a Benczúr utcán megállt a troli az első ajtón szállt le, és még a felszálló utasnak is tett egy megjegyzést arra, ami történt. Tudja, hogy a BKK kameráinak felvételeit ő nem nézheti meg, és mint mondta, a társaság egyik szakembere arra is felhívta a figyelmét a rádióban, hogy a videókat 15 nappal később automatikusan megsemmisítik, akármi van, amit természetesen nem ért, hiszen eljárást kezdeményezett az üggyel kapcsolatban.
“Ráadásul azt is mondta a BKK munkatársa, hogy a sofőrjeik túlterheltek. Könyörgöm, én egészségügyis vagyok, vajon ezt a választ bárki elfogadná tőlem, ha a gyerekéről lenne szó? Amikor azt mondtam, tanúk vannak a történtekre, akkor azt a választ kaptam tőlük, hogy őket fel is bérelhettem. Az igazamért küzdeni fogok, ezért is kértük ki a térfigyelő kamerák felvételét, hiszen azokon látszik, hogy a hölgy az ajtón dörömbölt, mert fennmaradtam.”
Vivien kérdésünkre elmondta, hogy azért kért segítséget a fel- és leszállásnál, mert bár alacsonypadlós volt a troli, a babakocsit akkor is meg kell emelnie, és jelen esetben könnyebben boldogult úgy, ha valaki segít neki ebben. Hozzátette, ha nem talál tanúkat a sofőrrel történt párbeszédére, akkor azt nem tudja bizonyítani, hiszen ő nem rögzítette, de hangsúlyozta, hogy a térfigyelő kamerák bizonyítani fogják, alapvetően igaza van.
“A mai napig nem kértek elnézést” - tette hozzá a csalódott anya.
Nem egyedi eset
Kollégánkra még 2006-ban akarta rácsukni egy sofőr a buszajtót úgy, hogy egyik gyermekét - akkor 2 évest - már levette a buszról és visszaszállt, hogy a babakocsiban lévő pár hónapos fiát is leszállítsa. Egy erős asszony a testével akadályozta meg, hogy az ajtók bezáródjanak, így a 2 éves kislányának nem kellett a Soroksári úton egyedül álldogálnia. Az esetet követően írt az akkor még BKV RT-nek nevezett BKK-nak, akiktől ezt a választ kapta: Köszönjük Társaságunkhoz érkezett, 23-as autóbusszal kapcsolatos levelét. Az Önnek okozott kellemetlenségekért elnézését kérjük. Levele alapján az illetékes járművezető figyelmét felhívtuk az utasorientált magatartás fontosságára. Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk. Cégünk valamennyi járművén kívánunk mindig biztonságos, balesetmentes közlekedést.
Kollégánk ezt követően a gyerekeivel évekig nem járt tömegközlekedési eszközzel, csak azután használta újra, mikor már maguktól le tudtak lépni a járművekről a kicsik, és nem volt szükségük babakocsira.