<p>A svájci luxusóragyártó magyar forgalmazóját nem érdekli, hogy Rolex Lacinak nevezik Botka László MSZP-s politikust a kormánysajtóban. Pedig akár ronthat is a márka hírnevén.</p>
Forrás: MTI
A kormánypárti média és politikusok körében igen népszerű lett a „Rolex Laci” szóösszetétel, amelyet Botka László szegedi polgármesterre, az MSZP miniszterelnök-jelöltjére használnak. A politikusról ugyanis kiderült: van egy nagy értékű, mintegy kétmillió forintot érő, Rolex márkájú karórája, amit a negyvenedik születésnapjára kapott a feleségétől.
Az órát azonban nem említette a polgármesteri vagyonnyilatkozatában, de ezt később pótolta. A Fidesz mégis rárepült a témára: a Rolexben Botka László általuk vélt mesés gazdagságának egyik bizonyítékát látják. Kérdéseinkre a Rolex magyarországi forgalmazója nem reagált, így nem tudtuk meg, hogy rontotta vagy javította az eladásokat a „Rolex Lacizás”. Ebből valószínűsíthető, hogy nem kívánnak jogi lépéseket tenni a márkanév használata miatt.
Erdélyi Zsolt reklámszakember szerint a nagy márkák nem örülnek annak, ha jelzővé silányodnak, ami akár az eladásaikat is csökkentheti. A Rolex két okból kerülhetett előtérbe: egyrészt könnyen kimondható és leírható, másrészt a gazdagság, a luxuskategória szinonimája. Ez önmagában nem lenne káros, de itt az eredmény számít, és egy politikus esetében a luxus nem pozitív.
Ismert márkákhoz köthető gúnynevek nem akadnak a magyar politikában, egy kivétellel. Csányi Sándor bankelnök elsütötte a „Twitterhuszár” jelzőt Deutsch Tamásra, aki gyakran ír szabadszájú üzeneteket a Twitter közösségi oldalára.
Más gúnynevekből viszont bőven akad. A Rezsi Szilárd nevet a rezsicsökkentésért felelős Németh Szilárd nyerte el. Lázár János akkor kapta a Lézer Jani nevet, amikor autóján a traffipax ellen használatos lézerblokkolót használt.
De ott volt még Torgyán Pubi (Horn Gyula mondatából), Hóbagoly (Boross Péter) és a Böszme (Gyurcsány Ferenc őszödi beszéde alapján) is.