A valóságban is fuldoklott az öngyilkossági jelenetben a Júdást alakító Sándor Péter a Győri Nemzeti Színház Jézus Krisztus szupersztár-előadásán. A Bors szakértője szerint a kötél nem kerülhet élesben a színész nyakába.
Iszonyatos jelenet: a színész a nyakába teszi a kötelet, s ahogy a darabban meg van írva, felakasztja magát. A színházi reflektorok elsötétülnek, majd újra kigyúlnak, hogy egy következő jelenetet világítsanak meg.
Most azonban a színész, Sándor Péter még mindig ott lóg a kötélen, teljes súlyával, magatehetetlenül rángatózva!
Volt, aki hallotta szörnyű hörgését a mikroportba... a kollégák közül többen szinte sokkot kapnak, de mások azonnal rohannak, próbálnak segíteni, a jegyszedő néni kétségbeesetten kiabál a közönséghez, van-e közöttük orvos...
Mindez a Győri Nemzeti Színház színpadán történt, szombat délután, a Jézus Krisztus szupersztár előadásán, ahol a színész, Sándor Péter Júdást alakította.
Sikerült őt megmenteni, finis után már ki is állt a közönség elé – viharos tapsot kapott –, de a halálfélelem megviselhette.
A Kisalföldnek ezt nyilatkozta:
– Elsötétült minden, ürességet és feketeséget éreztem, hirtelen végigfutott minden emlék a fejemben, a boldogság, a szépség, olyan volt, mintha álmodtam volna. A következő emlékem az, hogy fel akarok ébredni, üvöltöznek körülöttem. Homályos foltokat láttam és azt, hogy nem tudok mozdulni, nem kapok levegőt. Nem akarom magam sajnáltatni, de ott, abban a pillanatban én is azt hittem, meghalok.
Mi történhetett? Sándor szerint fizikailag lefárad az ember az előadásban, mire eljut erre a csúcspontra.
– Nem a koncentráció hiánya miatt következett be a baleset, hanem a véletlenek szerencsétlenül egybe estek – nyilatkozta a színész, majd hozzátette: – Nem tudom azt mondani, hogy én hibáztam, mert a lelkiismeretem nem engedi.
Az előadás ügyeletes orvosa, dr. Gyarmathy László azt mondta a Kisalföldnek, rossz helyre került a kötél, emiatt egy átmeneti kis agyi vérellátási zavar volt. Az orvos nem tartotta teljesen veszélytelennek a jelenetet.
Van, aki szerint még akkor elkezdhették felhúzni a zsinórpadlásra a kötelet, amikor az még a színész nyakán volt.
Forgács Péter, a darab rendezője, színházigazgató a Kisalföldnek azt nyilatkozta, az, hogy Júdás kötelet húz a nyakába, letérdel és mintha lógna, „meghal”, biztonságos technika.
– Sándor Péter mindig késve érkezett, tovább játszotta a szerepét. Most is ez történt, elkezdett kapkodni, feltette a kötelet a nyakába, ami véletlenül feljebb csúszott az állánál. A nyakát megnyomta a kötél, megijedt, sokkot kapott és begörcsölt, nem tudta kiszabadítani magát a kötélből – így az igazgató, azt is említve, az esetnek nagyobb a füstje, mint a lángja. Azonban lehet, nem lehet ilyen könnyen elsiklani a történtek felett, a Bors által megkérdezett kaszkadőr szerint súlyos hiba történt.
– Akasztásos jelenetnél speciális mellényt használunk: a tarkónál függesztik fel a kaszkadőrt/színészt és bár van kötél a nyakon, az csak dísz, nem tarthat súlyt – így Szántó György kaszkadőr. – Az ilyen veszélyes esetek elkerülése érdekében mindig ki kell kérni egy kaszkadőrszakértő vagy kaszkadőr véleményét, mert a legegyszerűbbnek tűnő akció is lehet veszélyes. Súlyos hiba, ha hurokba kerül a fej!
A darabot egyébként az eset óta úgy játsszák, hogy a színész már nem teszi a fejét a hurokba. Az ügy azonban további kérdéseket vet fel: van-e, s ki lehet a felelős azért, hogy egy ember munkája közben kis híján meghalt?