Önkezével vetett véget életének egy nagykanizsai vasutas. László nem tudta feldolgozni, hogy halálra gázolta egyik kollégáját.
Forrás: MTI
Rémálmok gyötörhették régóta Lászlót, aki a jelek szerint képtelen volt feldolgozni, hogy halálra gázolta egy munkatársát. Az 56 éves férfi tavaly októberben a nagykanizsai Csónakázó-tónál csapta el a férfit a vasúti síneken, az áldozat szintén vasutas volt. A családapát rettenetesen megviselték a történtek, hónapok teltek el, idén januárban pedig eltűnt otthonról. Felesége azt mondta a rendőröknek: férje zavartan viselkedett az elmúlt időszakban, és bár sem a tragikus gázolás előtt, sem utána nem beszélt öngyilkosságról, az asszony attól tartott: párja önkezével vethetett véget életének. A napokban egy férfi holttestét találták meg Nagykanizsán, a Zala Megyei Rendőr-főkapitányság pedig megerősítette: az eltűnt vasutas testét találták meg.
László, akit régi barátai csak Csibének becéztek, pszichiátriai kezelés alá került az októberi tragédia után, ám ez sem mindig segíthet.
– Rémálmok is kínozhatták. A gázolást megidéző lidérces álmok mellett a betörő emlékképek is gyötörhették – magyarázta a Borsnak Makai Gábor klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta. – Az ilyen traumák után nagy szerepe van a támogató közegnek, de van, amikor ez is kevés. Az öngyilkosság egy folyamat utolsó szakasza, sosem egyik napról a másikra következik be. A mozdonyvezető a saját börtönébe került, nem tudta feldolgozni a történteket. Bűnösnek, gyilkosnak érezhette magát. Olyannak, aki elvette egy másik ember életét. A gázolás után megváltozott az élete, és arra, hogy ennek az elviselhetetlen, szorongásos állapotnak végre vége legyen, egyetlen kiútnak az öngyilkosságot láthatta – értékelt a pszichológus.
Kerestük a Magyar Államvasutakat, milyen segítséget kapnak azok a dolgozók, akik Lászlóéhoz hasonló lelki törésen mennek keresztül munkájuk végzése során, de lapzártánkig nem kaptunk választ. Ugyanakkor a Budapesti Közlekedési Központ gyakorlata az, hogy minden gázolásos baleset után azonnal leváltják a sofőrt. Neki kell eldöntenie, hogy másnap volán mögé tud-e ülni, újra felveszi-e a munkát. Az esetek többségében ez a jellemző, de a járművezető általában egy nap szabadságot kap. Olyan sofőr is van, aki az esetleges betegszabadság és pszichológiai kezelés ellenére sem képes újra dolgozni, annyira megviselik a történtek.
Úgy értesültünk, Lászlót a tragédia után táppénzre küldte a MÁV.
VAN SEGÍTSÉG!
Ha Ön vagy valaki a környezetében krízishelyzetben van, hívja mobilról is a 116-123-as ingyenes lelkielsősegély-számot, vagy keresse fel a www.suicidprevencio.hu oldalt!