Örök nyugalomra helyezték szombat délután Vaján azt a fiatal nőt, akihez szerdán újraélesztés miatt mentőt hívtak, de a 112-es diszpécser a szabolcsi település helyett az onnan 450 kilométerre fekvő Bajára küldte a mentőt.
A 29 éves T. K. Ildikó halálának körülményeiről elsőként a Népszava írt.
Miután Baján az esetkocsi nem talált beteget, visszatelefonáltak a központba, ekkor derült ki a tévesztés. Az operátor hibáját a mentőknél hat percen belül korrigálták, de az életveszélyben lévő nő meghalt.
A Bors a szombati temetés előtt beszélt Ildikó anyósával:
– Borzalmas érzés, hogy elveszítettük őt. Magára hagyta szeretett kislányát, Leilát és férjét, a fiamat, Attilát – mondta megtörten T. Istvánné, Éva. – Leila mindig is anyás volt, fogalmam sincs, hogyan fogjuk ezen túl tenni magunkat.
Az asszony azt is elmondta, hogy Ildikónak a település mindkét háziorvosa megpróbált segíteni és közben folyamatosan telefonáltak segítségért, de az már későn érkezett meg. Éváék vigasztalhatatlanok, hiszen családjukban már nem ez az első alkalom, amikor a mentők nem érkeztek ki hozzájuk időben.
– Pár éve temettem el az egyik fiamat, hozzá is hívtunk mentőt, de az csak sokkal később jelent meg, amikor már késő volt – sírta el magát Éva.
A Bors úgy tudja, hogy először gyomorfájdalomra panaszkodott Ildikó, aki azt hitte, hogy az elfogyasztott étel okozta mindezt. Anyósa szerint hátsófalú infarktus miatt lehetett rosszul, de még jelenleg is várják a boncolás eredményeit.
T.K. Ildikó védőnőként dolgozott Vaján, mindenki ismerte és szerette a településen. Időnként a helyi esküvőkön is szerepet vállalt, verseket szavalt az ifjú pároknak.
A történtekkel kapcsolatban felkerestük a hivatalos szerveket is, hogy megtudjuk: indult-e belső vizsgálat az ügyben, illetve ha igen, milyen eredménnyel zárult. Az ORFK Kommunikációs Osztályától azt a választ kaptuk, hogy a hívásfogadó az eljárási rendnek megfelelően járt el, hibát nem követett el. Ugyanakkor hozzáteszik: "Ugyanezzel az esettel kapcsolatban az első hívást követően további három hívás érkezett a hívásfogadó központba. Ezen későbbi hívások közül kettőben hibát követett el az operátor, ezeknek azonban a mentésre nem volt már hatása. Az ügyben a kivizsgálás megtörtént, a hibázó operátorok esetében a munkáltató a szükséges intézkedéseket megteszi."