Nincs megállapodás a kormány és a főváros között a BKV-ról. A három HÉV-vonal tizenkét település 170 ezer lakosának igényeit elégíti ki.
Tarlós István főpolgármester azt mondta, hogy Budapest a jövőben nem foglalkozik az agglomerációs közlekedés biztosításához szükséges pénz előteremtésével.
A BKV-nak plusz tizenegymilliárd kellene, mert ennyi veszteséget okoz a cégnek a Budapest környéki közlekedés.
A kudarccal végződött egyeztetés előzményeihez tartozik, hogy a parlament december közepén egy salátatörvényben módosította a fővárosi tömegközlekedés finanszírozását. Ez a kerületek rovására több iparűzési adót hagy a fővárosnál. Miközben teljes a tanácstalanság, a Budapesti Önkormányzatok Szövetsége szerint félreértelmezett a hír, miszerint megszűnik az agglomerációs tömegközlekedés.
A Bors összesen tizenkét érintett település önkormányzatát kereste meg, hogy megtudjuk, hogyan lehetne elkerülni a katasztrófát, vagyis az elővárosi tömegközlekedés leállását.
Érdemben mindössze négy település vezetője nyilatkozott.
– Mi nem izgulunk, mert valaki előbb-utóbb úgyis kifizeti a számlát – mondta Hadnagy Zsolt. Kistarcsa aljegyzője szerint nem új keletű a probléma.
– Eddig sosem volt fennakadás a közlekedésben, ezután sem lesz – szögezte le az aljegyző.
Gémesi György, Gödöllő polgármestere biztosra veszi, hogy január 1-jén és utána is kimegy hozzájuk a HÉV.
– A települések közötti közlekedés megoldása az állam feladata. Az a több tízmilliárdos összeg, ami Tarlós úr szerint most hiányzik, messze meghaladja az önkormányzatok lehetőségét, tehát ezt mi nem is tudnánk összeadni.
A többi önkormányzatnál vagy nem akartak nyilatkozni, vagy már szabadságon voltak a vezetők, illetve több helyen igazgatási szünet volt szerdán.
Tököl polgármestere, Hoffmann Pál szerint Tarlós ötlete kidolgozatlan, míg Mogyoród vezetője, Paulovics Géza azt mondta: mivel a BKV-bérlet csak a város határáig érvényes, utána új jegyet kell venni, senki nem mondhatja, hogy a tizenkét település lakosai eddig nem szálltak be a költségekbe.