Döbbenetes fordulat: nem V. János, hanem váltótársa vezethette a buszt Veronában a tragédia pillanatában. A Bors értesülései szerint V. János ügyvédei egy erről szóló orvosi szakvéleményt adtak be az olasz bíróságon.
Elképesztő információkhoz jutott a Bors az elmúlt húsz év legsúlyosabb magyar buszbalesete kapcsán. Olaszországban újabb tárgyalási napot tartottak tegnap a veronai tragédia ügyében, erre időzítve pedig a megvádolt buszvezető, V. János ügyvédje egy komoly fordulatot jelentő szakvéleményt nyújtott be a bíróságnak. Úgy tudjuk, ebben az szerepel, hogy V. János testén nem voltak kormánytól eredő sérülések, vagyis ez azt jelentheti, hogy a baleset időpontjában ő nem ült a volán mögött. Információink szerint a balesetben elhunyt sofőr mellkasán találtak zúzódásokat, az ütközés közben V. János a széksorok közt állhatott.
A túlélők nehezen tudták felidézni, pontosan melyik sofőr vezette aznap éjjel a buszt, volt, aki V. Jánosra emlékezett, de több olyan is, aki elhunyt társára. Ha az olasz perben bizonyítást nyer, hogy nem a vádlottként álló V. János volt a sofőr, az gyökeres fordulatot hozhat az ügyben.
A veronai tragédia kapcsán itthon egyetlen embert gyanúsítottak meg, V. János háziorvosát, foglalkozás körében elkövetett, gondatlan veszélyeztetés vétségével. A gyanúsítással szemben panasszal élt, de ezt a hatóság elutasította. A Bács-Kiskun Megyei Főügyészség szerint az orvos tudott a sofőr alvászavaráról, és soron kívüli vizsgálatot kellett volna elvégeznie, és el kellett volna tiltania az éjszakai vezetéstől.
Ugyanakkor a Bors korábbi információi szerint a sofőr súlyos alvászavarának gyógyítása már a baleset előtt megkezdődött, több szakorvos is kezelte magas vérnyomása és alvási apnoéja miatt, és úgy látták, lehet hivatásos jogosítványa. V. János a buszbaleset idején is használt egy speciális készüléket alvászavara enyhítésére, ami információink szerint használt is neki, vagyis az orvosnak nem volt oka rá, hogy megtagadja a jogosítvány kiadását. Bár ez utóbbiért a háziorvosok felelnek, arra nincs jogszabály, hogy a hivatásos sofőrök vezetési alkalmasságát például csak és kizárólag nappalra korlátozzák.
Ha tényleg nem V. János vezetett az ütközéskor, kérdés, miért indokolt vizsgálni az orvosa szakmai eljárását.
– Más szabályok vonatkoznak úrvezetőkre és hivatásos sofőrökre, mint ahogyan a betegségek sem esnek egyforma súllyal latba. Alvászavar esetén csak az kötelező, hogy alváscentrumba kell küldeni a beteget. A foglalkozás-egészségügyi orvosok tudomásom szerint már kérték, hogy a balesetet követően hozott jogszabályokon pontosítsanak, mert azok nehezen alkalmazhatóak. Érthetetlen emellett az éjszakai vezetés korlátozása, mivel a betegnek az a gond, hogy a fulladás miatt éjszaka nem alszik jól, de az nem jelenti, hogy egyik percről a másikra tényleg elaludna – nyilatkozta a Borsnak dr. Hoksári László, háziorvos, aki kitért rá: a háziorvos meggyanúsításának híre országszerte felháborította kollégáit.
– Nem foghatjuk a kezét a sofőröknek, saját felelősségük is van abban, milyen állapotban ülnek a volán mögé. Vannak betegek, akik nehezen viselik az alkalmatlanságuk okán azt, hogy bevonjuk a jogosítványát, de ezt minden esetben szakvéleményekre alapozva tesszük meg – tette hozzá a Magyar Orvosi Kamara szolnoki alelnöke.