A Bors nyolc pontban összefoglalja, mire figyeljen mindenki, hogy ne sózzanak rá több százezer forintért teljesen fölösleges dolgokat.
1. Először telefonon támadnak!
A hadviselés már telefonon elkezdődik. Direkt olyan hölgyeket vesznek fel a cégek, akinek kedves, bizalomgerjesztő hangja van. Ők azután kapják a pénzüket, hogy hány ember jelenik meg a felhívottak közül a bemutatón. Mivel a telefonon elhangzottakat nem rögzítik, így az ügynökök azt ígérnek meg, amit akarnak. Sokszor elmondják: ajándékot kap, aki megjelenik, sőt vásárolni sem kötelező, csak egy lehetőség. A legjobb, ha udvariasan, de közli, hogy nem akar elmenni a termékbemutatóra, semmiképpen ne álljon le beszélgetni, mert észrevétlenül csőbe húzzák.
2. Beszéljen a családjával!
Amennyiben mégis megígérte, hogy elmegy, tudnia kell: egy telefonos beszélgetés még semmire nem kötelezi. Mindenképpen mesélje el a családtagjainak vagy a barátainak, esetleg a szomszédjának, hogy elígérkezett egy ilyen eseményre, hátha ők tisztában vannak a veszélyekkel, és lebeszélik önt.
3. Megérkezett a bemutatóra!
Még akkor sincs semmi baj, ha kíváncsiságától hajtva elment a megjelölt helyszínre. Jól figyeljen meg mindent, ne hagyja, hogy magával ragadja az impozáns környezet vagy a hoszteszek kedvessége. Ez már mind a koreográfia része, pontos terv szerint viselkednek a szereplők. Igen, szereplők, nem egyedi eset, hogy orvosnak adja ki magát egy előadó, akinek semmi köze a gyógyításhoz. Kritikus szemmel nézze a történéseket, mintha színházban lenne, ne hagyja hogy a „műsor” magával ragadja.
4. Előkerülnek a műszerek!
Az előadás közepe körül előkerül valamilyen kétes műszer, ami kimutatja: önnek pont olyan betegsége van, amelyre a cégnek van eladó gépe. Ezek nem rendes vizsgálatok, inkább higgyen háziorvosának, mint az ügynököknek. Amennyiben valóban olyan betegséggel küzd, amelyet kimutat a műszer, gondoljon arra: biztos, hogy a kórházban is van ilyen, ahol ingyen igénybe veheti.
5. Trükk: jutányos ár, vegye meg!
Kiderül: az önnek szükséges eszköz méregdrága, de most akciósan megveheti. A fogyasztóvédelem többször járt már ilyen termékbemutatón, és a vizsgálataik kimutatták: legtöbb esetben pár ezer forintos, ócska szerkezetekről van szó, gyógyító hatásuk pedig egyenlő a nullával. Hogyan is lehetne pár százezer forintért megvenni olyan hatásfokú gépeket, amelyeket a kórházak több millió forintért szereznek be?
6. A fizetés pillanata! Még innen is nyerhet!
Az utolsó előtti percek, hogy meggondolja magát. Még ilyenkor is nyugodtan visszaléphet. A már pórul jártak beszámolója szerint ilyenkor a legaktívabbak az ügynökök, többen is körülveszik az „áldozatot”, és folyamatosan beszélnek hozzá, nem hagyják, hogy átgondolja, mit is vesz meg és mennyiért.
7. Utolsó esély, hogy lelépjen!
A fizetés és a szerződéskötés után sincs minden veszve. Tizennégy napig kötelező a cégnek visszavennie a terméket, önnek pedig visszaadni a pénzt.
8. Örök mementó! Tegye kiemelt helyre
Nem élt a cserével sem, a szerkezet örökké önnel marad. Tegye ki a polc jól látható részére, és amikor ránéz, mindig eszébe fog jutni: soha többé nem megy el termékbemutatóra. Így rengeteg pénzt spórolhat meg magának. Ráadásul hitelt sem kell többet felvennie olyan dolgokért, amiket tizedéért megkap máshol.