Negyvennégy gépjárművet adtak el, a vevő viszont remekül keresett rajta, amikor továbbadta a kocsikat.
Egy internetes hirdetésben egymillió négyszázkilencvenezer forint plusz áfáért kínált eladásra a Rácz Kelet-Pest Kft. egy 13 éves Ford Transit kisteherautót még tavaly. Az ár egy ilyen korú gépkocsinál nem tűnik meglepőnek. Az sokkal inkább, hogy egy Bors birtokába került szerződés szerint ezt a kocsit az autókereskedő nettó 39 370 forintért vásárolta meg tavaly a fővárosi távhőszolgáltatótól, a Főtáv Zrt.-től. Tavaly összesen 44 haszongépjárművet adott el a Főtáv negyven- és hétszázezer forint közötti árakon a Rácz Kelet-Pestnek.
A távhőcég a Borsnak azzal magyarázta az árszabást, hogy a szerződéseken szereplő árak nem az egyes autók árai, mert a 44 kocsit csomagáron értékesítették, az egyedi árakat pedig „technikai felosztással” határozták meg. Az autók felmérését a Főtáv saját szervizében dolgozó autószerelők végezték. A műszaki adatlap szerint a Ford Transit azért volt olyan olcsó, mert sérült volt a karosszéria, és kopottak voltak a fékbetétek. A Főtáv szervize tavaly ősszel megszűnt, egy kivételével az ott dolgozókat elbocsátották. Jelenleg a Rácz Kelet-Pest szervizeli a távhőcég autóflottáját.
A Főtáv szerint utóbb névtelen bejelentésre vizsgálták a Transit eladási árát, a Rácz Kelet-Pest Kft. pedig egymillió forintnál nagyobb javítási költséget igazolt. De a hirdetés alapján a cég még így is akár négyszázötvenezer forintot tudott nyerni az üzleten, ha ezért az árért adta el az autót. A távhőcég szerint az autóeladások célja a takarékosabb működés: a 2014-es 232-ről az év végére százhatvanra csökkentik a céges gépkocsik számát. A Főtávnak 2014 decembere óta van új vezérigazgatója: Mitnyan György, a XII. kerület volt fideszes polgármestere.