Aktuális

Nem véletlenül nem lett siker a duplacsuklós Ikarus

V. Zs. 

Létrehozva: 2017.08.15.

<p>Nem photoshop!</p>

Forrás: MBDZ

Mindössze egyetlen egy készült a valaha volt leghosszabb Ikarus buszból. A duplacsuklós 293-ast 1988-ban gyártotta le a legendás vállalat, és nem ez lett a legsikeresebb újítása.

A 22,7 méter hosszú, ötajtós járművön 229 ember fért el. A konstrukció ekkora méretekkel azonban nem működött tökéletesen. A tesztüzem Budapesten a 61E, illetve Pécsett a 7-es busz vonalán zajlott. A próbafutások során a sofőrök a jármű lassúságára, kilengéseire, nehéz gyorsulására és kanyarodására panaszkodtak.

A 293-as számos hazai és külföldi kiállítást is megjárt, végül azonban nem gyártottak belőle többet, az Ikarus mátyásföldi telephelyére került. Itt aztán a Rába motor helyett egy új, hathengeres, 280 lóerős MAN dízelmotort kapott, de a belső terét is átalakították, átfestették. Végül egy teheráni cég vásárolta meg, és az utat Iránba „saját lábán” tette meg.

Bár egy 2005-ben készült kép még fellelhető az egyetlen Ikarus 293-asról, valószínű, hogy a leghosszabb magyar busz már jó pár éve megszűnt létezni.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek