Aktuális

Ráfizetés a túlsúlyos utasnak a fapados repülés

Zs.V. 

Létrehozva: 2019.07.12.

Társadalmunk egyik problémája, hogy egyre több az elhízott ember, a repülőgépülések pedig egyre kisebbek. Ezekben egy átlag méretekkel megáldott ember is nehezen viseli a hosszabb utazást, mit tehet egy túlsúlyos?

Nincsenek szabályok

Nem könnyű az elhízott vagy daliás embereknek utazni, ha repülésről van szó. A székek szűkek, a lábnak hagyott területek kicsik, igazi rémálom egy magasabb vagy testesebb utazónak. Szerencsére sok légitársaság már nagy figyelmet fordít arra, hogy testsúlytól függetlenül minden utas a lehető legkényelmesebben utazzon, de még így is vannak fennakadások.

– A testsúlyra nincs olyan általános szabályozás, ami az egész világra kiterjedne. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetségnek van ajánlása a testsúllyal kapcsolatban felmerülő kérdésekre, de konkrétumokat ők sem állítottak fel. Ez azt jelenti, hogy minden légitársaság saját maga szabályozza, mekkora túlsúllyal hogyan foglalkozik – kezdte Varga G. Gá­bor, az Egek ura blog szerkesztője.

Hopp

Egyre gyakrabban hallani arról, hogy több jegyet adnak el a társaságok, mint amennyi egyáltalán van, így beszálláskor valaki hoppon marad. Ez lehet a túlsúlyos utas is, hiszen ő alapból két helyet foglal el.

Jobban jár két jeggyel

A legtöbb esetben pont akkorák az ülések, hogy egy átlagember éppen be tudja tenni a hátsóját a karfák közé úgy, hogy semmije se lóg át a szomszéd térfelére. Ezt egy termetes utas már nehezebben vagy egyáltalán nem tudja ki­vitelezni. Ha utazni akar, bizony számolnia kell felárakkal. Eleve két jegyet kell vennie magának és két ülő­helyet kell foglalnia, hogy a rendszer ne vegye szét a kettőt. Utóbbi főszezonban akár több tízezer forint is lehet.

– Arra is van példa, ha valakinek annyi feleslege van, hogy nem fér el egy repülőgép ülésén, akkor beszállásnál vetetnek vele még egy jegyet, ha nem vett, mivel a mellette lévő ülésre már mást nem tudnának ültetni. Előfordulhat azonban az is, hogy a légitársaság „benyeli” ezt a helyet és nem kér érte pénzt. De ahány ház, vagyis cég, annyi szokás – magyarázta Varga Gábor.

Nagyobb lábterű ülés nem jöhet szóba

Bár azt gondolnánk, hogy például a termetes utasok legjobb helye a nagyobb lábmérettel rendelkező üléseken lenne – talán így megúszhatják a két darab jegy megvásárlását –, azonban a WizzAir ezt kérdésünkre megcáfolta.

– Az ülés kiválasztása az utasokra van bízva, egyetlen kivétellel: a vészkijárat melletti sorokban található nagyobb lábterű ülőhelyekre biztonsági okokból nem ülhetnek túlsúlyos utasok, ahogy 18 év alatti, különleges törődést igénylő, várandós és kétévesnél fiatalabb gyermekkel utazók sem – válaszolta a cég illetékes kollégája. Ez azt jelenti, hogy marad a rendes ülés, vagy ha nem fapados a gép, akkor a bizniszosztály. Igaz, utóbbi jóval drágább, de ha egyszerre két jegyet kellene vennie, akkor lehet, hogy csak egy kevés ráfizetéssel, vagy akár hasonló áron is hozzájuthat egy kényelmesebb székhez a kettő árából.

Jár az öv

Nem kell ahhoz túl sok pluszkiló, hogy az öv ne érjen át valakit. Sőt a terheseknél is kérdéses, hogy körbeéri-e a nagyobb pocakot. Ilyenkor nem kell másik helyre ülni, ugyanis létezik övhosszabbító, amit a légiutas-kísérőktől kell kérni, de sok esetben már ránézésre automatikusan adja a személyzet.

Ezekkel a méretekkel számoljon!

A Ryanair szerint is jobb, ha egy nagy ember két ülést és két jegyet foglal magának, hogy minél kényelmesebben utazhasson. Ők konkrétan meg is adják az ülések méretét.

A két karfa közötti távolság: 43,2 cm. Ülésmélység: 58 cm. Ülésmagasság: 69 cm. Távolság két egymás után következő ülés háttámlája között: 76,2 cm.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek