<p>Lejárt a munkaideje, ezért Füzesabony előtt megállt az IC-vel és nem ment tovább. Olvasónktól úgy tudjuk, az utasoknak fél órát kellett várni a műszakváltásra.</p>
Forrás: Facebook
Fogta magát a Dália IC sofőrje, és mint aki jól végezte dolgát, megállt a vonattal a pusztában, és elballagott, mert lejárt a munkaideje. A Bors olvasója értesítette lapunkat a megdöbbentő esetről, ami tegnap reggel történt vele.
A Nyíregyházára tartó intercity eleve késéssel indult reggel a Keleti pályaudvarról. Műszaki hiba állt a dolog hátterében, Pécel és Isaszeg között ugyanis leszakadt a felsővezeték, Aszódnál pedig a biztosítóberendezés nem működött megfelelően. Ezt ugyan nem sokkal reggel 7 után sikerült megjavítani, de a Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vonalon csak délutánra állt helyre a közlekedés. Persze ez nem vigasztalta azokat az utasokat, akik a „héthúszasra” szálltak fel.
– Eleve késve indultunk, de nem jöttem zavarba. Direkt elindultam egy nappal hamarabb, hogy odaérjek a keresztgyermekem ballagására – kezdte lapunknak Lente Endre. – El is szundikáltam, amikor arra ébredtem, hogy állunk a semmi közepén. Majd jött a kalauz, és azt mondta sűrű elnézéskérés mellett, hogy sajnos itt most állni fogunk egy darabig, mert a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje – idézte fel a döbbenet pillanatait Endre, aki persze nem nagyon tudott mit mondani erre.
Sokan voltak a vonaton, de látszólag mindenki türelmesen várta ki a nagyjából fél órát, amíg szemből megérkezett Füzesabonyból egy másik sofőr, akivel tovább tudtak robogni. A vonat reggel 9 óra helyett 10 óra 30 perc körül érkezett meg Füzesabonyba. Ez idő tájban már Nyíregyházára kellett volna befutnia.
Az esettel kapcsolatban kerestük a MÁV sajtóirodáját, ám pénteken még nem tudták rekonstruálni, mi is történt pontosan. Szombaton délutánra tudták megmondani, mi történt valójában:
„A Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vasútvonalon pénteken reggel két műszaki probléma (felsővezeték szakadás és biztosító berendezési hiba) miatt nőtt a vonatok menetideje. A Dália IC is ezen a vonalon közlekedik. Az érintett járaton szolgálatot teljesítő mozdonyvezető szolgálati ideje ezért járt le menet közben. Mivel a foglalkoztatásra szigorú szabályok vonatkoznak, és mert a vasúttársaság számára a vasúti közlekedés, és ezáltal az utasok biztonságának garantálása a legfontosabb, a mozdonyvezető a leváltását kérte.
A vonatot Nagyút állomásig továbbította, ahova egy másik járattal megérkezett az őt leváltó mozdonyvezető. A váltásig a mozdonyon maradt, és biztosította az energiaellátást. A vonat 22 perc várakozás után az új mozdonyvezetővel folytatta útját.
A kellemetlenség miatt utasai elnézését kéri a vasúttársaság” – írták.