Aktuális

Útközben hagyta ott a vonatot a mozdonyvezető

P. Zs.

Létrehozva: 2018.06.09.

<p>Lejárt a munkaideje, ezért Füzes­abony előtt megállt az IC-vel és nem ment tovább. Olvasónktól úgy tudjuk, az utasoknak fél órát kellett várni a műszakváltásra.</p>

Forrás: Facebook

Fogta magát a Dália IC sofőrje, és mint aki jól végezte dolgát, megállt a vonattal a pusztában, és elballagott, mert lejárt a munkaideje. A Bors olvasója értesítette lapunkat a megdöbbentő esetről, ami tegnap reggel történt vele.

A Nyíregyházára tartó intercity eleve késéssel indult reggel a Keleti pályaudvarról. Műszaki hiba állt a dolog hátterében, Pécel és Isaszeg között ugyanis leszakadt a felsővezeték, Aszódnál pedig a biztosítóberendezés nem működött megfelelően. Ezt ugyan nem sokkal reggel 7 után sikerült megjavítani, de a Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vonalon csak délutánra állt helyre a közlekedés. Persze ez nem vigasztalta azokat az utasokat, akik a „héthúszasra” szálltak fel.

– Eleve késve indultunk, de nem jöttem zavarba. Direkt elindultam egy nappal hamarabb, hogy odaérjek a keresztgyerme­kem ballagására – kezdte lapunknak Lente Endre. – El is szundikáltam, amikor arra ébredtem, hogy állunk a semmi közepén. Majd jött a kalauz, és azt mondta sűrű elnézéskérés mellett, hogy sajnos itt most állni fogunk egy darabig, mert a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje – idézte fel a döbbenet pillanatait Endre, aki persze nem nagyon tudott mit mondani erre.

Sokan voltak a vonaton, de látszólag mindenki türelmesen várta ki a nagyjából fél órát, amíg szemből megérkezett Füzes­abonyból egy másik sofőr, akivel tovább tudtak robogni. A vonat reggel 9 óra helyett 10 óra 30 perc körül érkezett meg Füzes­abonyba. Ez idő tájban már Nyíregyházára kellett volna befutnia.

Az esettel kapcsolatban kerestük a MÁV sajtóirodáját, ám pénteken még nem tudták rekonstruálni, mi is történt pontosan. Szombaton délutánra tudták megmondani, mi történt valójában:

„A Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vasútvonalon pénteken reggel két műszaki probléma (felsővezeték szakadás és biztosító berendezési hiba) miatt nőtt a vonatok menetideje. A Dália IC is ezen a vonalon közlekedik. Az érintett járaton szolgálatot teljesítő mozdonyvezető szolgálati ideje ezért járt le menet közben. Mivel a foglalkoztatásra szigorú szabályok vonatkoznak, és mert a vasúttársaság számára a vasúti közlekedés, és ezáltal az utasok biztonságának garantálása a legfontosabb, a mozdonyvezető a leváltását kérte.

A vonatot Nagyút állomásig továbbította, ahova egy másik járattal megérkezett az őt leváltó mozdonyvezető. A váltásig  a mozdonyon maradt, és biztosította az energiaellátást. A vonat 22 perc várakozás után az új mozdonyvezetővel folytatta útját.

A kellemetlenség miatt utasai elnézését kéri a vasúttársaság” – írták.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek