Egy friss felmérés keretében kiderült, a szállodai vendégek jelentős része szeret nagyobb csomaggal távozni a nyaralásról, mint amekkorával érkezett.
Tízből kilenc vendéglátót ért már valamiféle lopás a szezon során, derült ki a Szallas.hu felméréséből. A tulajdonosok háromnegyede azt mondta, az esetek maximum 10 százalékában érte őket valamilyen veszteség.
A vendégek távozása után a leggyakrabban az alábbiak hiányoznak a szobákból: törölközők, ágyneműk és evőeszközök; melyeknek értéke általában nem haladja meg a szobánkénti, illetve apartmanonkénti 5 ezer forintot. Vannak azonban olyan szálláshelyek is, amik nem ússzák meg ilyen olcsón, közel 10 százalékban számoltak be a tulajok olyan extrém esetekről, amikor az eltulajdonított tárgyak 20 ezer forintnál magasabb hiányt okoznak.
„A nagyobb veszteséget általában a tévékészülékek vagy egyéb műszaki cikkek eltulajdonítása okozza. Egyik partnerünk arról számolt be, hogy az indukciós főzőlapot bontotta ki, majd vitte magával a nála éjszakázó. Az értékesebb tárgyak sorában akadnak még különlegesebbek is: tűnt már el Tiffany-lámpa, Herendi padlóváza, de volt, hogy a felújításhoz előkészített 15 négyzetméternyi laminált padló pótlásáról kellett gondoskodnia a szállásadónak” - mesélte a Szallas.hu kreatív igazgatója, Pálinkás János.
A szálláshelyek többsége tudomásul veszi a jelenséget, nem szólítják fel a vendéget az ellopott tárgyak visszaszolgáltatására. Emellett viszont nem árt tudni, hogy komolyabb rongálás vagy lopás esetén feljelentéssel kell számolni, illetve egy fekete listára való felkerüléssel, ami a későbbiekben igen kellemetlen lehet az enyveskezű nyaralni vágyónak.