Hiába nézték meg idén több mint 24 milliószor Majka, Curtis és Király Viktor slágerét, a videómegosztó kifizetései a rapper szerint teljesen kiszámíthatatlanok.
Forrás: Bánkúti Sándor
Több mint 24 milliós megtekintéssel az év legnépszerűbb klipje a magyar Youtube-ozók közt Majka, Curtis és Király Viktor "Füttyös" című száma, derül ki a Google év végi toplistájából.
A magyarországi tízes toplistára 9 magyar és egy külföldi sláger került fel, és a Füttyös mellett a Follow The Flow, Lil G és Nemazalány, illetve LL Junior egy-egy dala is a legfelkapottabbak között vannak a YouTube-on. Nemzetközi megtekintésben pedig még mindig nagyon népszerűek a spanyol nyelvű slágerek.
A havi 1,9 milliárd bejelentkezett felhasználóval rendelkező YouTube-on több mint egymilliárd órányi videót néznek meg naponta, amely közel százezer évnyi tartalmat jelent. A YouTube Rewind toplistáinak összeállításakor a 2018-as év folyamán feltöltött videók nézettsége mellett azt is figyelembe vették, hogy egyes videók mekkora hatást váltottak ki, hányan osztották meg, kommentelték és lájkolták azokat.
Curtist gyorsan fel is tárcsáztuk, mit szól ahhoz, hogy annak ellenére, hogy Majkával közös formációja már feloszlott, a daluk még mindig szárnyal az interneten.
– Nem meglepő a siker – mondja nevetve Curtis, aki a Bors munkatársától értesült arról, hogy a Füttyös ilyen magasságokig jutott. – Igazából nem szoktam figyelni a YouTube-ot ilyen szinten, és nem követem, hogy a dalaim/dalaink pontosan hány megtekintésnél járnak. Nyilván az ilyen év végi listákon hozzám is eljutnak ezek a hírek és büszke is vagyok a számokra, de nem vagyok rajta minden erőmmel, hogy most ennyivel meg ennyivel növekedtek a megtekintések. Lehet, hogy ez volt az utolsó dalunk Majkával együtt, és nagy dolognak tartom, hogy ilyen magasra jutott.
A YouTube-ról érkező jogdíjakkal kapcsolatban Curtis sok mindent nem tudott mondani, ugyanis sok zenész mellett számára is meglehetősen szürke zóna a videómegosztó és az onnan származó bevételek.
– Hasraütésszerűen megy a pénzosztás, jó lenne, ha mi is tudnánk pontosan, mi alapján utalják a jogdíjakat a YouTube-megtekintések után. Mi levédetjük az adott dalt, aztán időnként valamit küldenek, de ugyanez van a rádiós- és tévés jogdíjakkal is. A YouTube-os kifizetések nem is az Artijsuson keresztül mennek, szóval azt se tudom, hogy ezek igazából hova vannak bekötve. Érdekes dolog, hogy egy közismert magyar előadó egy nagy slágere után 20 millió forintot kapott a YouTube-tól, mi a Belehalokért, ami Magyarországon megkérdőjelezhetetlen és poptörténelmi nézettséget produkált, ennek a töredékét kaptuk. A rádióknál például valamikor pofára megy és vagy bizonyos okok miatt többet játszák az adott dalt, vagy beírják, hogy többet játszák – meséli Széki Attila, majd hozzáteszi, hogy számára még mindig a közönség elismerése a legfontosabb.
– Én mindig azt vallottam, hogy a rádiós és a YouTube utáni kifizetés számunkra talált pénz, hiszen mi mindent a közönségnek köszönhetünk, minket ők ismernek el és nem a szakma, de ez nem is baj, mert ők a fontosak, őket nem tudod átverni. A YouTube pénzeiből biztosan nem lesz olyan házam, mint P. Diddy-nek – mondta nevetve a rapper.