<p>Horváth Charlie állítja, ő az egyetlen, aki Cserháti Zsuzsa elkorhadt fejfáját időről időre visszaszúrja a földbe, és az elhanyagolt nyughelyet megszabadítja a gaztól. A Borson keresztül üzent azoknak, akik színpadra viszik az életét.</p>
Kora egyik legmeghatározóbb énekesnője volt Cserháti Zsuzsa, akit egykoron Szécsi Pál húga, Szécsi Kati fedezett fel, egy balatoni bárban énekelve. Mindenki elismerte a fiatal, dögös, szőke énekesnő tehetségét, mégsem támogatta senki, és csak tizenöt év számkivetettség után került az őt megillető helyre, a kor legnagyobb, legelismertebb művészei közé. Tragikus sorsa azonban máig érdekli az embereket, köztük Horányi Julit is, aki megannyi utánajárás és kutatómunka után két színész – Märcz Fruzsina és Ágoston Péter – közreműködésével, Dénes Viktor rendezésében a napokban az Orfeum színpadára vitte a Cserháti élete és dalai ihlette vacsoraszínházi előadást.
– Kislánykorom óta nagy Cserháti-rajongó vagyok. Egyetlenegyszer, 2002-ben, Esztergomban, az utolsó koncertjén találkoztam vele. Váltottunk pár szót az öltözőjében, de feltűnt, mennyire zárkózott. Nagyon furcsa volt, és nem értettem azt a hihetetlen különbözőséget a dalaiból áradó személyiség és az akkor megismert nő között. Mély nyomot hagyott bennem, és jó pár éve érett bennem a gondolat, hogy megmutassam az embereknek, emögött a fantasztikus tehetség mögött milyen szomorú sors áll – mesélt a Borsnak a darab születéséről Juli.
A X-Faktorból ismert énekesnő saját ötlettől vezérelve, hófehér szerelésben, Cserháti legendás vörös rózsájával a nyakában, platinaszőke fürtökkel a legismertebb slágereket énekeli, miközben a színészek elbeszélik az elhunyt művésznő életének szomorú eseményeit.
A produkcióban Juliék megjelenítik az énekesnő fiát, Szirtes Krisztiánt, Bradányi Iván szövegírót és Horváth Charlie-t, Cserháti egyik legjobb barátját is.
A Bors először az énekesnő fiát tárcsázta, hogy megkérdezzük, mit szól az előadáshoz, de nem értük el. Horváth Charlie ellenben kendőzetlen őszinteséggel kifejtette a véleményét az esttel kapcsolatban. A várt, egyetértő fogadtatás helyett azonban kemény és elgondolkodtató szavakat hallottunk.
– Romokban hever a sírja. Szégyen és gyalázat – csattant fel a rekedtes hangú énekes, amikor kiejtettük az énekesnő nevét. – Őszintén mondom, felejtsük el ezt a Cserháti-történetet úgy, ahogy van! Gondolkodjanak el az őt előadó énekesek, színészek, és menjenek ki a sírjához azok az emberek, akik most már több mint tíz éve Cserháti Zsuzsából pénzt keresnek – legyen az 40 vagy 400 ezer forint. Három méterre az én Katikámtól nyugszik, és senki nem gondozza a sírját, csak én. Elrohadt és kidőlt a fejfája, amit mindig én szúrok vissza a helyére, és én vágom le a bokrokat is körülötte. Mennek az emlékkoncertek 2002 óta, jönnek a bevételek, de hogy romokban a nyughelye, azon senki nem gondolkodik – bosszankodott a zenész, akinek az, hogy őt is bevonták a darabba, kicsit sem melengette meg a szívét.
– Abszolút nem érdekel, hogy engem színpadra visznek. Ugyanis se Cserháti Zsuzsát, se engem nem fognak tudni eljátszani. Lehetetlen – mondta Charlie.
A Bors az előadás után megszólaltatta az Orfeum programigazgatóját is, aki nagyon bánja, hogy Cserháti idejében még nem volt Pesti Mulató.
– Nem ismertem személyesen, de mindig is az egyik legkedvesebb előadó marad számomra, és ha lett volna akkoriban Orfeum, és én vagyok az élén, biztos, hogy Cserháti Zsuzsa a színpadomon áll. Bánom, hogy soha nem lépett itt fel, és legalább az emlékestekkel próbáljuk életben tartani a csodáját – tette hozzá Sziklai Ildikó.