Süllyedni látszik a TV2 zászlós- hajója, a Star Academy. A műsor 4,8 százalékos nézettséget produkált, még a kábelcsatornákon futó ismétlésekre is többen voltak kíváncsiak.
A Star Academy folyamatos mélyrepülése hetek óta téma a magyar sajtóban, ki-ki vérmérséklete szerint szánakozva vagy kárörvendve figyeli a műsor megállíthatatlannak tűnő bukását. Az okokról valószínűleg a TV2 Róna utcai székházában is hangos viták folynak.
Mert látszólag minden adott volt a sikerhez: pénz, paripa, fegyver. A hírek szerint 1,3 milliárdot áldozott a csatorna a show-ra, ami a nézettségi adatokat ismerve ablakon kidobott pénz. A keddi összefoglalót példátlanul kevesen, a nézők 4,8 százaléka kísérte figyelemmel, ami egy átlagos kis csatorna nézettségével azonos: ugyanazon a napon a teljes lakosság 5 százaléka nézte például az X- Akták ismétlését a Viasat6-on vagy a Dr. Csontot a Cool TV-n.
A miértek boncolgatása közben a tévés szakemberek arra jutottak, hogy hiba volt egy tehetségkutatót realityvel ötvözni. Hiszen aki énekes akar lenni, az nem fogja részegen, jakuzziban mutogatni magát, aki viszont valóságshow-hős szerepére vágyik, általában csak egyetlen dologhoz ért, hogy botrányosan viselkedjen. Nem véletlen, hogy a Star Academy elôadói nem igazán tehetséges énekesek, középszerűen, hamiskásan adják elő a dalokat, így a néző számára szinte mindegy, melyikük nyeri a versenyt.
A kínos blamázs felveti a kérdést, hogy ha ilyen tüntető érdektelenséget vált ki, miért tartják képernyőn? A Bors úgy tudja, a TV2-nél több válságstáb is lázasan dolgozik azon, hogy megoldja valahogy a helyzetet, helyreállítva a csatorna megtépázott presztízsét.
Megkerestük a TV2-t, hogy megtudjuk, mit terveznek a Star Academy nézettségi számainak feljebb tornászása érdekében. Van-e kész terv a megoldásra? Keresnek-e felelőst, felelősöket? És azt is, hogy a csatorna szerint mi az oka annak, hogy mélyen a várakozások alatt teljesít a műsor?
A kérdéseinkre azonban több napja nem kapunk választ.
A kandalló is nézettebb
A Bors két éve írt arról, hogy mekkora siker lett a kábelszolgáltatók körében az a mozgókép, melyen az aktuális évszaknak megfelelő életképet láthatunk végtelenített verzióban. Télen például kandallóban pattogó tüzet, amelynek két évvel ezelőtt alkalmanként több százezres nézőközönsége volt, átlagosan 7 százalékos közönségarányt tudott produkálni.
Összehasonlítani persze nem lehet a Star Academyvel, hiszen nem egy időben mérték a nézettséget, de plasztikusan megmutatja, mennyit jelent a tehetségkutató valóságshow 4,8 százaléka.