Sport

Ferrariban utazik Eric Clapton

Bors

Létrehozva: 2019.07.28.

Találkozhatunk olcsóbb és drágább verdákkal is az országutakon. Ezekkel azonban biztos nem fogunk, ugyanis ahhoz, hogy ezekhez hozzájusson egy átlag földi halandó, kevés az esély. A legolcsóbb is közel egymilliárd-négyszázmillió forintba kerül.

Forrás: Wikipédia

Ferrari 330 P4 1967 issue

9 millió dollár (2 621 034 000 Ft)

Az autó tervezőinek egyetlen cél lebegett a szemük előtt, győzelem a 24 órás Daytona-versenyen. A kilencmillió dolláros árban tehát benne van a Ferrari győzelme, amelyhez a következő paraméterek szükségeltettek: 3967 cm3-es, tizenkét hengeres motor, 450 lóerő teljesítménnyel a 338 kilométer/óra végsebesség eléréséhez. A mindössze 792 kilós kocsi öt másodperc alatt gyorsul százra.

Rolls-Royce Pininfarina Hypetion

5,051 millió dollár (1 470 982 526 Ft)

Az angol gyűjtő, Roland Hall négymilliárd euróért rendelte meg az autót. Később megvált a géptől, pedig korábban úgy nyilatkozott, soha nem válna meg tőle. 2008-ban eladta, és a Rolls egyszer csak Abu Dhabiban tűnt fel. A tulajdonosát homály fedi, viszont a kocsit egy szalonban rövid ideig meg lehetett tekinteni. A monstrum 2650 kilót nyom, 6749 cm3-es, 460 lóerő teljesítményű motor dübörög benne. Végsebessége: 250 kilométer/óra. Rossz hír, hogy a kocsit nem találja a tulajdonosa (sem).

Jaguar XJ13 1966

15 millió dollár (4 368 390 000 Ft)

Kezdetben a gépkocsi rendszeresen meghibásodott, a modell még a teszteken sem bizonyított, ezért a gyártó úgy döntött, lezárják a további fejlesztését. Ezért lehet még ma is az egyetlen autó a világon, amelynek alumíniumból készült a teste, nem is védi meg a vezetőt a karambolban. Jelenleg a világ legkeresettebb áruja, úgy mondják, a gyűjtő soha nem veszíthet rajta. Most 15 milliót kell dollárban fizetni érte, ha valaki sajátjának szeretné a 998 kilós, 4994 cm3-es, 509 lóerős különlegességet, amely három másodperc alatt éri el a százat és 274 km/óra a végsebessége.

MB SLR McLaren 999 Red Gold Dream

10 millió dollár (2 912 260 000 Ft)

Harmincötezer munkaóra alatt készült el a remekmű. A huszonnégy karátos arany az első rácson, a kerekeken, a kormánykeréken, a pedálokon, a műszerfalban és az ajtólapokban lelhető fel. A 600 darab rubinkövet az anyákba, a csavarokba és a vezérlőgombokba építették. A Red Gold Dream motorja 700 lóerős, 350 km/óra a végsebessége, és szinte ellophatatlan. Ha mégis megtörténne a csúfság, a tulajdonos a GPS-nyomkövető eszköznek köszönhetően kocsiját megtalálja a világ bármely pontján.

Koenigsegg CCXR Trevita 2010

4,85 millió dollár (1 412 446 100 Ft)

Mindössze három darabot gyártott a svéd tulajdonban lé­vő gyár a Trevitából. A kézműves módszerrel gyártott ko­csikkal egyébként is nehéz összefutni az utakon, ugyanis a cég még kétszáz darabot sem dobott piacra 1994-es alapításuk óta. De vajon miért kerül közel ötmillió dollárba a kocsi? Titkos technológiával készítették el a szénszálas karosszériát, ráadásul a három példányban minden szál rostot gyémántporral vontak be. Az eredmény: napfényben a fekete kocsi fehér színben tündököl. A sebessége sem elhanyagolni való: mindössze három másodperc alatt gyorsul százra, és a 4719 cm3-es 1018 lóerős motor 420 kilo­mé­ter/órás végsebességgel repíti az 1280 kilós csodakocsit.

Ferrari SP12 EC 2012

4,75 millió dollár (1 383 323 500 Ft)

A lista „utolsó” helyére a Ferrari SP12 EC 2012-es modellje került. Érdekessége, hogy az autó első és egyedüli tulajdonosa Eric Clapton, a világhírű gitáros. A „Lassú Kezűnek” nevezett zenész, a kocsi vásárlása előtt még a tervezésbe is beleszólt. Egy tizenkét hengeres erőművet szeretett volna, de a fejlesztők meggyőzték arról, hogy lehetetlent kíván. Így a kocsiba egy 4499 cm3-es, nyolc­hengeres motort építettek be, amely 325 kilométer/órás sebességgel repíti a mindössze 1330 kilós járgányt.

Ferrari 250 GTO 1962

28,5 millió dollár (8 299 941 000 Ft)

A világ legdrágább autója a Ferrari 250 GTO, amit 1962-ben gyártottak. Maximális sebessége 280 km/óra, száz másodperc alatt éri el a 100 kilométer/óra sebességet. A motor 2953 cm3-es és 302 lóerős, a súlya mindössze 1100 kiló. A 250-es modelleket a gyorsasági versenyek győzelmeire készítették. Összesen 36 autót dobtak piacra, így a Ferrari 250 GTO megkaparintása igazi verseny a gyűjtők számára.

Maybach Exelero 2005

8 millió dollár (2 329 808 000 Ft)

A gumiabroncsgyártó Fulda Reifenwerke tulajdonában van a gépkocsi. A modell a továbbfejlesztett változata vagy inkább ikertestvére, a Maybach 30s sportkocsinak. Érdekesség, hogy nemcsak a tervezők, ha­nem főiskolás diákok is segítettek tanácsaikkal, ötleteikkel a kocsi elkészítésében. Mi tagadás, került anyag az autóba, ugyanis 2660 kilót nyom, 5908 cm3-es, 700 lóerős motor hajtja. Négy és fél másodperc alatt gyorsul százra.

Ferrari 375 MM Coupe Scaglietti

4,8 millió dollár (1 397 884 800 Ft)

Roberto Rosselinit sok éven át szolgálta a Ferrarija, ezért egy balesete után a filmrendező nem a zúzdába, hanem a Scaglietti-üzembe küldte vissza kedvenc autóját, ahol újjá és modernebbé varázsolták a kocsiját. Ovális rácsot kapott előre, megerősítették a karosszériát és a kocsi felső részét egyaránt. Hátul is kerekebb lett, piros bőr belsőt kapott, hatalmas tankkal, és már csak a 4522 cm3-es, 330 lóerős motort kellett beszerelni, és elkészült a va­gyont érő négykerekű, amely hét másodperc alatt éri el a százas sebességet, és mindössze 907 kg.

McLaren X-1 Concept 2012

5 millió dollár (1 456 130 000 Ft)

A McLaren tervezője, a koreai származású, Hong Yeo álmodta meg a szörnyeteget, amely leginkább egy zongorára hasonlít, ráadásul még padlizsánszínben is gyártották, igaz, alig adtak el belőle. Titkolják a „Szörnynek” nevezett tulajdonosok nevét, lehet, hogy szégyellik a gyártók a terméküket. Az 1400 kilós, négy és fél méter hosszú (4658 mm) autó, a McLaren MP4-12C motorját és alvázát kölcsönözte.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek