A Peugeot nagy fába vágta a fejszéjét, amikor rossz gazdasági helyzete ellenére nekilátott első hibrid modelljének megalkotásához. Új utakat kerestek a hatásos belépő érdekében.
Hosszú kommunikációs bevezetővel engedte útjára a francia gyártó első hibrid modelljét, a 3008-ast. Már a tervezés időszakában cél volt, hogy eltérjenek az átlagostól, a megszokott, elsősorban a Toyota által bevezetett hibrid rendszertől, s keressenek egy olyan technikát, amelyről majd elmondhatják: a Peugeot alkalmazta először.
Így esett a választás a dízel-hibrid konstrukcióra, noha továbbra is kérdéses, mennyire életrevaló, s véletlen-e, hogy más gyártó még nem foglalkozott ezzel a kombóval. Anno a Toyota alaposan a fejünkbe verte, mik is a hibrid autók előnyei. Az elektromos motor ott segíti az autó mozgatását, ahol a benzines erőforrás fajlagosan a legtöbb üzemanyagot fogyasztja, s ezzel a legnagyobb szennyezést is okozza: induláskor, illetve alacsony sebességnél. Ez igaz is a benzinmotorok nyomatékgörbéjét ismerve, ugyanakkor a dízelnél már nem teljesen.
Tudjuk persze, hogy a Peugeot leginkább a dízeltechnológiájával képviseli az élvonalat, de erre alapozni egy hibrid megalkotását, bevezetését, finoman szólva is fura ötlet. Viszont valóban elmondható, eddig senki nem próbálta, ôk az elsők. Persze azért van más előnye is a rendszernek: egyrészt a villanymotorok teljesítményét hozzáadva a dízel 163 lovacskájához, máris a kétszázasok klubjába lép az autó. Miután az elektromotorok a hátsó kerekeket hajtják, a rendszer segítségével egy összkerékhajtásos autót is kapunk, mely persze nem terepjáró, de hasznos segítség lehet téli körülmények közt.
A legfontosabb persze, hogy az elektromos motorok segítségével önálló mozgásra is képes a kocsi igaz, alig néhány kilométert, de így például olyan helyekre is behajthat, ahova robbanómotoros kocsikkal nem szabad. A gyári kommunikáció még kiemeli a normál egy motoros változathoz képest remek fogyasztást, de őszintén szólva, tesztünk során nem ezt tapasztaltuk, az autó étvágya nem volt kisebb egy átlagos dízelnél, ami valószínűleg a nagyobb tömeg mozgatásának is betudható.
Mindezek mellett a 3008 hibrid remek autó, ugyanakkor közel tízmilliós ára miatt valószínűleg messze áll attól, hogy népautó legyen.