Ha tetszik, ha nem, Hitler nevével még mindig sokan, sokat akarnak keresni, vagy egyszerűen élvezik a közfelháborodást, amit azzal váltanak ki, hogy a náci vezér nevét felváltva különböző termékekre aggatják. Macskát, gyereket, sampont már kereszteltek el Hitlerről, most pedig egy indiai ruhabolt viseli a nevét.
A német diktátorról, Hitlerről neveztek el egy új ruhaboltot Ahmedabadban. A helyi zsidó közösség fel is szólította a tulajdonosokat a névváltoztatásra, de egyelőre senki nem hallgatta meg őket, és eszük ágában sincs levenni az óriási fehér betűs cégért - írja a Gawker.
"Hogy juthat valakinek eszébe, hogy egy olyan emberről nevezze el az üzletét, aki milliónyi ártatlan embert küldött a halálba?" - fogalmazta meg véleményét Nikitin Contractor, a Friends of Israel szervezet egyik tagja.
A bolt társtulajdonosa, Rajesh Shah csak akkor hajlandó a kérésnek eleget tenni, ha megtérítik az új arculat, logó kialakításával járó költségeket. „Már hónapok óta kinn van a felirat, hamarosan meg is tartjuk a megnyitót. Egyébként Hitler az egyik üzlettársam nagyapjának a beceneve volt, és a rigorózus természetére utaltak vele” - fejtette ki véleményét az Times of India napilapnak.
Hitler brandként él tovább
Természetesen üzleti érdekek vezérelhették a férfit, hiszen a közfelháborodást keltő névválasztással, máris remek ingyen reklámot csinált az új márkának. Az ötlet egyébként nem újkeletű. Korábban egy török kozmetikai cég népszerűsítette a Führerrel férfiak számára kifejlesztett samponját. „Ha nem visel női ruhát, ne használjon női sampont sem” - hangzott a szlogen. A cég a kampányát nem vonta vissza.
Hitlerről keresztelték el gyermeküket
De olyan esetek is előfordultak már, hogy egy család úgy döntött, születendő gyermekét nevezi el a náci vezérről. Egy New Jersey-i házaspár négy gyermeke közül háromnak náci ihletésű nevet adott. A kis Hitler születésnapi tortájára azonban senki nem akarta elkészíteni a „Boldog születésnapot Adolf Hitler” - ezt a feliratot. A házaspártól végül elvették gyermekeik felügyeleti jogát.
Az, hogy Hitler reneszánszát éli a fogyasztói társadalomban, tagadhatatlan tény. A üzleti érdekeket szem előtt tartó vállalkozókat pedig csöppet sem izgatja, mivel keresik meg a milliókat. Valószínűleg a szex után Hitlerrel lehet a legkönnyebben eladni bármit. Még olyan macskafajta is létezik, amely annyira hasonlít rá, hogy róla nevezték el az állatot.