Legyen Ön is Milliomos!-szerű játékban hirdeti magát a kormány. Rossz választás azonban most nincs, rögtön felugrik a helyes válasz is. A szakértő szerint ez nem reklám, hanem propaganda.
Kampányt indított a kormány teljesítményének hirdetésére a Miniszterelnökség.
– Melyik uniós országban csökken 10 százalékkal a rezsi idén januártól? – tette fel a kérdést kék háttér előtt narancsszínű keretben, öles betűkkel több napilapban is tegnap a kormány. Az oldalas hirdetéseken rögtön választ is adtak, szintén narancssárgát.
A „tájékoztatási akciósorozat” indítását még február végén jelentette be Giró-Szász András kormányszóvivő. Összeget akkor nem közöltek, és egyelőre most sem tudni, mennyibe kerül a kampány, majd csak a végén számolják ki.
Az akciót – akárcsak a tavaly őszi IMF-ellenes kampányt – az I. M. G. Inter Média Group Kft. készítette a kormány számára. A tavalyi kampány 200 millió forintba került, feltehetően a mostani akció költsége sem sokkal kevesebb.
A többlépcsős kampány során négy felületet vesznek igénybe. Egy tájékoztató füzetet juttatnak el minden háztartásba, kültéri felületeken, óriásplakátokon, televíziókban, rádiókban, nyomtatott és online sajtóban is megjelenik a hirdetés. A jobbanteljesit.kormany.hu oldalon 25 kérdés-válasz olvasható, köztük például olyanok is, mint a „Hány év börtönt kaphatnak azok, akik bántalmaznak egy tanárt?” vagy a „Mióta vásárolhatnak a közétkeztetést végző intézmények közvetlenül őstermelőktől élelmiszert?”
Kérdéses az eredménye
– Ez egy fantasztikus vizuális izé. Politikai reklámnak nem lehet nevezni, inkább hatalomipari propaganda. Azt sulykolja, hogy a kormány mennyi mindent megtesz érted. A kritikákkal pedig nem foglalkozik, de hát megteheti, hiszen jelenleg nincs vele szemben másik üzenet – mondta a Borsnak Réz András reklámszakértő. – Az igazi hívekre ez a hirdetés nem hat ösztönzőként, mint ahogy az ellentábort sem képes meggyőzni. Legfeljebb a bizonytalanok egy részére lehet hatással. Ez a válaszd ki a helyes megoldást típusú játékötlet sem túl kreatív – vélekedett a szakember.
Lenyúlták a népszerű vetélkedő látványát?
A hirdetés nagy hasonlóságot mutat a jól ismert Legyen Ön is Milliomos! című vetélkedővel. A jogokkal rendelkező Endemolnak mégsem érdemes pert indítania a kormány ellen.
– Összességében nem bizonyítható, hogy pont a „Milliomos” kvízjáték népszerűségét akarja felhasználni a kabinet – mondta dr. Kiss László ügyvéd.