Döbbenetesen sok pénz költ az Európai Unió hirdetésre. Egy brit lap szerint 2,9 milliárd eurót költenek majd promózásra a jövő évben.
Elképesztő összeget költ önmaga reklámozására az Európai Unió, legalábbis a brit Daily Mail adatai szerint. A szervezet ugyanis jövőre nem kevesebb, mint 2,9 milliárd euróért (850 milliárd forint) fogja elmagyarázni az embereknek, hogy miért is van rájuk szükség. Összehasonlításul: a bolygó legismertebb márkája, a Coca-Cola világszerte 2,5 milliárd eurót (750 milliárd forint) költ reklámra.
Persze nemcsak hirdetésekre fog majd ennyit elszórni Brüsszel jövőre, hanem más, nehezen értelmezhető kiadásokra is előszeretettel nyúlnak zsebükbe az EU-nál. Így például kissé furcsa, hogy az egyébként Európával szinte semmilyen kapcsolatban nem álló Barbadoson miért kell állandó jelleggel 44 diplomatát állomásoztatni, vagy éppen miért kell Strasbourgban és Brüsszelben is európai parlamenti üléseket tartani, hiszen a politikusok és a stábok utaztatása évente 53 milliárd forintnyi eurót tesz ki?