A korábbi évekhez hasonlóan a december az autós szakma számára több szempontból is izgalmas.
Egyrészt ilyenkor már lehet látni, milyen modelleket várhatunk a következő évre, illetve ebben a hónapban kerül nyilvánosságra, mely autók indulhatnak a megtisztelő Év Autója címért. Ez a legnagyobb szakmai elismerés ma Európában, s idén olyan modellek is bekerültek a döntőbe, melyek biztosan nem lesznek népautók, mint például az S osztályos Mercedes, vagy a két elektromos autó, a Tesla és a BMW i3.
A Skoda technikailag jelentősen megújította az Octaviát, jelentősen felülmúlva az előd paramétereit. Mindezek mellett semmi olyan kiemelkedőt nem tud, ami miatt ne lenne döntőbeli szereplése meglepetés.
A Citroen C4 Picasso nevéhez igazodva extravagáns, formavilága mellett tágas utastere, és a dupla LCD monitoros műszerfal szembetűnő.
A Mercedes S osztályt a gyáriak nyíltan a világ legjobb autójának tervezték. Luxusban, űr-technikában nincs is hiány, de az Év Autója címre általánosabb autókat szoktak választani.
A Peugeot 308 a francia gyártó utolsó mentsvára, ennek megfelelően is tervezték. Remek kompakt autó, kitűnő szolgáltatásokkal.
A Tesla Model S az első olyan elektromos autó, mely egy feltöltéssel akár 400 km megtételére is képes. Egy igazi jövőautó…
A Mazda3 új motorokkal spékelte meg a dögös formatervű autót. A környezettudatos felépítés nem megy a vezetési élmény rovására.
A BMW i3 a bajorok első elektromos szériaautója, mely ráadásul karbonszálas szerkezetet kapott a súlycsökkentés érdekében. Teljesítménye 170 lóerő, és akár 200 km-t is képes megtenni egy feltöltéssel.