Generációkat szállítottak és milliónyi kilométert megtettek már a BKV jelenleg futó legöregebb járművei. A Bors a legrégebben vezető, legtapasztaltabb pilótákat kérdezte róluk.
Legrégebbi villamos
Bodnár Imre 51 éves villamosvezető: Jövőre 30 éve, hogy a kötött pályákat választottam. A 600 ezredik balesetmentesen megtett kilométerem környékén járok. A 49-es és a 19-es vonalon dolgozom a korábban a Nagykörúton szolgálatot teljesítő Ganz csuklós villamosokkal.
A sínpálya rezdüléseiből érezve, akár csukott szemmel is megtalálnám már a megállókat a vonalon. A legnagyobb odafigyelést és felelősséget a villamosvezetés követeli meg, hiszen ez a jármű tudja szállítani egyszerre a legtöbb utast.
Legrégebbi busz
Serony László 55 éves buszsofőr: A nyolcvanas években készült Ikarusok azért olyan strapabírók, mert kifejezetten a magyar viszonyoknak megfelelően készítették őket. Ezek a járművek a BKV működésének alappillérei. A 280-asok nagy előnye elődjeihez képest az volt, hogy már nem kellett kuplungolni, ami egy több órán át tartó műszak esetén alaposan kimerítette az embert.
A kilencvenes évek elején kezdtem buszozni, ám akkoriban még különjáratokat vittem, saját járművel, majd 1999-ben szerződtem a BKV-hoz. Jelenleg a 202-es, 201-es, 68-as, 98-as és a 198-as vonalon dolgozom. Az egyik unokám is buszsofőr szeretne lenni, de én próbálom lebeszélni róla, mert nagyon embert próbáló munka. Igaz, számomra a hivatásom a hobbim is.
Legrégebbi trolibusz
Kitka Sándor 55 éves trolibuszsofőr: Harmincöt esztendeje terelgetem a trolibuszokat a főváros útjain. A 280-as Ikarusok nőttek igazán a szívemhez. A 77-es vonalán több mint 20 éve megyek vele. Annyiszor megtettük már az utat a két végállomás között, hogy akár magától is végigmegy rajta.
A legöregebb trolibusz majdnem egymillió kilométert ment, én tavaly decemberben értem el a 771 ezredik, balesetmentesen megtett kilométeremet. Büszke vagyok rá, hogy ennyit gurultunk együtt az utakon.