Az eleje Trabihoz méltóan papundekli, ám a hátuljában egy hatalmas gépszörny sivít. Gyorsulásban alig marad el egy Forma–1-es autótól, ám a Ferrari 458 Italiát veri.
A kósza szemlélő szemből egy rikító színű hétköznapi keletnémet hulladéknak gondolhatná. Ám a fara olyan furcsán termetes. Milyen Trabant is ez valójában? Nos, cseppet sem túlzunk, ha azt mondjuk: igazi világszám, amit egy magyar tervezőpáros alkotott. Igaz, a kicsikétől éppen most készülnek megválni.
– Balás Edével mi ketten keltettük életre ezt a brutális gépszörnyet – büszkélkedik Féth István, miközben felnyitja a Trabant hátulját. – Összesen legalább tizenöt gyorsulási versenyt nyertünk vele az épített autók kategóriában.
Ede a karosszériát szabta át, míg István autószerelőként arról gondoskodott, hogy ne nagyon legyen ellenfél a versenyeken. A kocsi elejében motor helyett csupán egy légterelő lap található, míg hátul az utastérben figyel a két hatalmas motor, ami külön-külön hajtja meg a két hátsó kereket.
– Differenciálmű nincs benne, így kanyarodni csak a kuplungot benyomva lehet vele. Hátul Forma–2-es gumik vannak. Ezek darabja használtan ötvenezer forint, és akkor még a százezres felnit nem is mondtam. És kapaszkodjanak meg: négyszáz méteren négy liter benzint zabál fel a drága – sorolja a döbbenetes számokat
István, aki társával már 28 autócsodát épített, jórészt megrendelésre. – Elfogytak a szponzorok, ezért úgy döntöttünk, megválunk a Trabitól. Hárommillióért bárki viheti. Nekem az autóépítés az életem, így remélem, még több ilyen csodát készíthetünk Edével. Akár olyanokat is, amelyek az utakon is megmutathatják tudásukat, nem csak a versenypályákon – mondja István.
Lenyűgöző adatok
A szuper Trabi motorja két darab CBR 1000 F Honda motorkerékpár-motor. Teljesítménye alapból 304 lóerő, ehhez még 120 lóerőt tesz hozzá a nitró. 3,3 másodperc alatt gyorsul százra. A hatsebességes váltóval jelenlegi végsebessége 183 kilométer/óra, de más váltóval 300 feletti tempóra is képes a 600 kilós kasztni. Mindössze hárommillió forintba kerül.