Ráfáznak, akik úgy gondolják, hogy a BKV-jegyük megvásárlásával biztosítást is vettek. A cég megszüntette az utasbiztosítást.
Néhány éve a fővárosi buszokon, villamosokon tájékoztató matricák informálták az utasokat arról, hogy a jegyük vagy bérletük megváltásával egyúttal utasbiztosításban is részesülnek a járműveken.
A BKV Zrt. azonban 2012-ben felmondta a Generali-Providencia Biztosító Zrt.-vel kötött utas-balesetbiztosítását, mondván, annak fenntartása gazdaságtalan, előnytelen, illetve a BKV Zrt. részére jogszabályi kötelezettség nem írja elő. A BKK sajtóosztálya arra a kérdésünkre, hogy mi történik, ha valaki eltöri a lábát vagy a kezét egy BKV-járművön, annyit mondtak: a szolgáltatók felelősségbiztosítása alapján lehet az esetleges kárigényeket rendezni.
Ám a bírósági macerát kevesen vállalják, mert kérdéses a kimenetele. Vagyis amíg korábban limitált kártérítést nyújtott a jeggyel vagy bérlettel rendelkező utasok számára a cég, amikor őket a BKV Zrt. üzemi területén (mozgólépcsőn, járművön, járműről történő le- és felszálláskor) valamilyen baleset érte, ma már komoly bizonyítás szükséges, hogy valóban a társaság volt a hibás. Ugyanis csak ekkor fizet a cég.
Az ügyvéd szerint az utasok számára sokkal előnyösebb volt a régi konstrukció. – Bár a BKV felelőssége fennáll most is, de már az utasnak kell bizonyítania, hogy a kára a társaság hibája miatt következett be, arról nem beszélve, hogy vitatott összegnél még akár hosszan pereskedhet is – magyarázza dr. Fridman Róbert.
A Volánbusznál és a MÁV-nál van
A Volánbusz Zrt. és alvállalkozója által üzemeltetett helyi, helyközi, szerződéses és bérautóbuszokon utazók, valamint nemzetközi utazások esetén a Volánbusz Zrt.-nél vásárolt menetjeggyel utazók számára automatikusan jár az utasbiztosítás. Ugyancsak automatikusan jár az utasbiztosítás a MÁV–Start vonalaira jegyet váltóknak, sőt azoknak is, akik díjmentes utazásra jogosultak. Szemben a BKV-val...