Aktuális

Nincs túlélője a repülős tragédiának

Bors/MTI

Létrehozva: 2015.03.24.

A Lufthansához tartozó Germanwings légitársaság gépe Barcelonából Düsseldorfba tartott. 144 utas és hatfős személyzet volt a fedélzeten, köztük több gyermek is.

Lezuhant egy utasszállító gép a Francia Alpokban. Az Airbus A320 fedélzetén 144 utas, köztük két csecsemő és hatfős személyzet tartózkodott - írja a BBC.

A Dél-Franciaországban lezuhant gép a Lufthansához tartozó Germanwings légitársasághoz tartozott, Barcelonából Düsseldorfba tartott. A katasztrófa Digne közelében történt.

A roncsok helyszínét azonosították, a mentőcsapatok már a helyszínen vannak. Alain Vidailes, francia közlekedési államtitkár kijelentette: nincsen egy túlélő sem. A repülőgép a helyszíni beszámolók szerint teljesen darabjaira szakadt. A mentési munkálatokat nehezíti, hogy több előrejelzés is azt írja, az elkövetkezendő órákban romlani fog az időjárás a térségben és heves zivatarok, sőt hóviharok is várhatók.

A gép alacsonyan, kétezer méter magasan repült, mikor eltűnt a radarról. Kb. 8 percig zuhant.

Többségében németek utaztak a gépen

A spanyol kormány bejelentette, 45 állampolgáruk halt meg a katasztrófában, de az utasok többsége német volt. A Germanwings szóvivője az utaslista alapján úgy hiszi, 67-en lehettek, de mivel a schengeni övezeten belül mivel nincs útlevél-ellenőrzés, ezért csak a nevek, e-mail címek és esetleg bankkártyaadatok alapján tudják megállapítani az áldozatok nemzetiségét. A Bild Haltern város egyik hivatalnokától megtudta, 16 német fiatal és két tanár is az áldozatok között van, a hírt megerősítette a német oktatási hivatal tagja is. 

A katalán kormányzat bejelentette, hogy egy segélyvonalat hozott létre, amelyen felvilágosítást és segítséget kérhetnek a gép utasainak hozzátartozói.


VI. Fülöp spanyol király éppen kedden érkezett hivatalos látogatásra Franciaországba és az uralkodó a tervezett programot megszakítva a katasztrófa helyszínére utazott. A francia elnök a spanyol királlyal tartott közös sajtótájékoztatóján közölte, legutóbbi információja szerint franciák nem, de török áldozatok lehetnek a gépen.

Angela Merkel német kancellár a Bild szerint az összes soron következő hivatalos megjelenését lemondta és már telefonon konzultált is a helyzetről spanyol és francia kollégáival, valamint holnap ő is a helyszínre utazik, miközben külügy- és közlekedésügyi minisztere már úton van az Alpokba.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium szerint vélelmezhetően nincs magyar áldozata a szerencsétlenségnek. Hozzátették, még zajlik az áldozatok azonosítása, és hivatalos értesítés még nem nem érkezett

Egyelőre nem tudni, mi történt a géppel

Carsten Spohr rövid közleményében együttérzéséről biztosította az utasok és a hajózó személyzet családtagjait, barátait.

„Ha a félelmeink beigazolódnak, akkor ez fekete nap a Germanwings életében” - közölte.

A Germanwings vezérigazgatója, Thomas Winkelmann azt mondta, egyelőre ellentmondásos információk jelentek meg arról, hogy adott-e le vészjelzést a gép, és egyelőre nem tudni, hogy miért kezdett a pilóta gyors süllyedésbe. Ugyanakkor a francia polgári légiközlekedési igazgatóság azt állítja, nem adott vészjelzéseket az A-320-as. A repülő egyik fekete dobozát sikerült megtalálni a helyszíni kutatások során, de továbbra sem tudni, hogy mi okozta a tragédiát. A keresést háromszáz katasztrófavédelmi szakember, helikopterek, háromszáz csendőr és katonai gépek segítik, akiket a helikopterekkel szállítanak a helyszínre.

A lezuhant gépen a legutóbbi rutinellenőrzést március 23-án, azaz hétfőn, egy nappal a szerencsétlenség előtt végezte el a Lufthansa Technik Düsseldorfban. Legutóbb 2013 nyarán esett át a gép teljes átvizsgáláson a gyári előírásoknak megfelelően.

A hivatalos adatok szerint a repülőgép utolsó ismert helyzete helyi idő szerint 10.40-kor volt. A járat fél óra késéssel, 10 órakor indult el Barcelonából, 40 perccel a felszállás után tűnt el. Az adatok szerint mintegy 3-4000 láb percenkénti rátával süllyedt, majd 6800 láb (2000 méter) magasságban tűnt el a radarképernyőről. 

A járatot a Germanwings D-AIPX lajstromjelű Airbus A320-asa teljesítette. A 24 éves gép a Lufthansánál állt forgalomba 1991 februárjában, a Germanwings 2003-óta üzemeltette. Pilótája több mint tíz éve repült a cégek kötelékében és több mint 6000 órát töltött a levegőben.

A Daily Mail szerint a Germanwings négy hónappal ezelőtt már kapott egy figyelmeztetést az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől. Novemberben egy ugyanilyen gépük, 109 utassal és a személyzettel a fedélzetén irányíthatatlanná vált Pamplonától északra és hirtelen süllyedni kezdett. Mint kiderült, a külső szenzorok jegesedtek el és emiatt a fedélzeti számítógép rossz adatokat közölt a pilótákkal, akik csak úgy tudták megállítani a zuhanást, hogy újraindították az egész számítógépes rendszert. A cégnek az összes Airbus A318, A319, A320 és A321-esének műszaki állapotát felül kellett vizsgálnia és maga az Airbus is ideiglenes felülvizsgálta minden repülőgépének repülési útmutatóját.

A Germanwings a Lufthansa-csoport diszkont leányvállalata, 1997-ben az Eurowings divíziójaként alapították, majd 2002-től önálló cégként működik. A kölni székhelyű társaság Köln-Bonnból, Hamburgból, Berlinből, Dortmundból és Düsseldorfból üzemeltet német belföldi és nemzetközi járatokat, köztük Budapestre is. A Lufthansa a frankfurti és müncheni járatait leszámítva az összes járat üzemeltetését 2013-ban átadta a Germanwingsnek.

A cégnek 81 gépes flottája van, a gépek átlagos életkora 9,2 év. A társaságnak eddig egyetlen gépével sem történt légi katasztrófa.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek