Aktuális

Kamuképekkel hirdetik a fogyókúrás szereket

M. S.

Létrehozva: 2015.05.15.

Bordás Kamilla 76 kilót fogyott öt hónap alatt a csodaszertől. A neten lévő hirdetéssel többek között az a probléma: sem Kamilla, sem a terméket istenítő kommentelők nem léteznek.

Bordás Kamilla, Vecsési Patrícia, Szükséges Má­ria, Mészáros Diána, Warthog Gergő. Valamennyien szenzációs fogyásról számolnak be, mellékelve az efféle hirdetéseknél megszokott „így nézett ki egykor és így most” fotókat is. Ám elég egy kevés utánajárás az interneten, s érdekes módon egy másik termék hirdetőjeként ugyanezek a nevek jelennek meg, teljesen más fényképekkel. A fogyasztószereket kínáló, általában külföldön bejegyzett cégek átlagosan 10 ezer forintért árulják csodapiruláikat, s a látványos eredmény mellett 100 százalékos pénz-visszafizetési garanciát ígérnek.

– Színtiszta átverés – sommáz Szilágyi Szabolcs online-marketing-szakember, a testepitek.hu oldal főszerkesztője. – Az a tapasztalatunk, hogy ezek a cégek párhuzamosan több országban hirdetnek, a sikertörténetüket előadó modellek nem léteznek, sőt a terméket mûködônek és mellékhatásoktól mentesnek beállító dietetikus szakértők is fiktív személyek. Az is jellemző, hogy ezek a készítmények nem bevizsgált szerek, és semmiféle fo­gyasz­tó hatásuk nincs. Mivel nincsenek bevizsgálva, az összetevőikről sem lehet sokat tudni, magyarán nem kizárható az egészségkárosító hatásuk sem – tette hozzá Szilágyi Szabolcs.

Kiss Anita, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szóvivője közölte: sorra érkeznek hozzájuk panaszok a fogyókúrás italok és szerek miatt.

– Főleg azt kifogásolták, hogy a készítmények hirdetései megtévesztők. Hiába ígértek tíz-húsz kilós gyors fogyást, az eredmény elmaradt. Az uniós jogszabályok előírják, hogy a fogyókúrás szerek reklámjaiban nem tüntethető fel olyan adat, amely arra utal, hogy hány kiló adható le mennyi idő alatt a szerek alkalmazásával. Ha ezt megszegik, bírságot szabhat ki az NFH. A hatóság az adott termék betiltásával is büntethet – mondta a szóvivő.

A leggyakoribb problémák és tanácsok

– Az étrend-kiegészítőket és gyógyhatású készítményeket gyakran állítólagos orvosok, egészségügyi szakemberek ajánlásával reklámozzák. Vásárlás elôtt tanácsos kikérni a háziorvos, szakorvos véleményét.
– A reklámanyagok, a terméktájékoztatók és a honlapokon olvasható informá­ciók egyaránt magyar nyelvűek, sokszor a kapcsolattartásra is magyar telefonszámot adnak meg. Ez azonban nem jelenti feltétlenül azt, hogy magyar kereskedővel van dolgunk. Ilyen esetekben a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fo­gyasz­tói Központ tud segíteni.

– A termékhez gyakran 30-60 napos pénz-visszafizetési garanciát is ígérnek, amely a telefonon, interneten, levélben megrendelt vagy a termékbemutatók során vásárolt termékekre kötelezően alkalmazandó 14 napos elállási időnél kedvezőbb, de jó, ha tudjuk, hogy az elállás gyakorlásához a megrendelt terméket a jogszabály szerint a fogyasztónak kell visszajuttatnia az eladóhoz, amennyiben a vállalkozás ezt nem biztosítja. Külföldi székhelyű eladónál ennek költsége pedig a termék árához képest jelentős – akár több is – lehet.

Kapcsolódó jegyzetünk itt olvasható.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek